حالت تاریک
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کرمانشاه:

رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب حوزه دفاع‌مقدس

رونمایی از ۶۰ عنوان کتاب حوزه دفاع‌مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس کرمانشاه گفت: ۶۰ عنوان کتاب در حوزه خاطرات و تاریخ شفاهی فرماندهان و خانواده‌های شهدا در کرمانشاه تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، بهروز خوشبخت امروز صبح ۲۹ شهریورماه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: استان کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ماندگار است، افزود: خالق این حادثه ماندگار شما پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هستید که با روحیه صلابت و عزم راسخ توانستید در مقابل دشمنان این مرز و بوم مقاومت کنید.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از لازم‌ترین و مفیدترین جلساتی که تشکیل می‌شود بایستی تمجید و تکریم از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت باشد.

خوشبخت در بخش دیگری از سخنان گفت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب شده سه مرکز فرهنگی دفاع مقدس احداث شود و در این راستا از همکاری فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مرصاد به لحاظ ابنیه ۸۰ درصد و موزه‌آرایی ۴۰ درصد پیشرفت دارد و با توجه به اینکه این مرکز در مسیر زائران اباعبدالله الحسین (ع) است بایستی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خوشبخت تصریح کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس گیلان‌غرب نیز که در سفر مقام معظم رهبری بودجه آن مصوب شد، ابنیه صد در صد پیشرفت فیزیکی و موزه‌آرایی ۴۰ درصد انجام شده است.

وی گفت: در خصوص تالیف کتاب خاطرات دفاع مقدس و تاریخ شفاهی فرماندهان ۶۰ عنوان کتاب تألیف شده که تا پایان سال رونمایی خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: یکهزار و دویست نسخه دانشنامه دفاع مقدس در چهار جلد تهیه شده که تا پایان سال رونمایی خواهد شد، اما جلد اول آن بزودی توسط سرلشکر باقری رونمایی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از