حالت تاریک
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

مردم از آثار فاخر فرهنگی حمایت کنند

مردم از آثار فاخر فرهنگی حمایت کنند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه تحول فرهنگی با مشارکت خود مردم محقق می‌شود گفت: مردم از آثار فاخر فرهنگی حمایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیدمجید امامی ظهر امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: روزهای بهمن‌ماه فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برای ادامه راه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است که با تلاش و مجاهدت‌های شهدا محقق شده است اما این مسیر هنوز ادامه دارد و انشاءالله به ظهور حضرت ولیعصر (عج) منتهی خواهد شد.

امامی تصریح کرد: باید سعی کنیم ارتباط مستمری با قشر نوجوان و جوان داشته باشیم و باید با واقع‌بینی در مسیر انقلاب اسلامی ایران حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در پیش داریم و افزایش نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان قرار دارد و وظیفه تمام آحاد جامعه شرکت در انتخابات برای جلوگیری از ناامیدی در جامعه است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مسئولان فرهنگی توجه به ظرفیت‌های فرهنگی مناطق مختلف است که ثروت‌های ناملموس کشور محسوب می‌شوند و در استان کرمانشاه مفاخری حضور دارند که حامل فرهنگ و هنر این سرزمین هستند.

امامی عنوان کرد: باید میراث‌های ناملموس جامعه را حفظ کنیم و اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی و تئاتر رخ داده که نشان دهنده برنامه‌ریزی و توجه مسئولان استان کرمانشاه به این حوزه است که باید موسیقی‌های محلی را زنده نگاه داریم.

وی اضافه کرد: جشنواره‌های فرهنگی و هنری مختلفی طی بهمن‌ماه در کشور برگزار شد که محصولات برجسته‌ای را تولید می‌کردند و باید از ظرفیت سینما در شهرها استفاده کنیم و بر اساس برنامه دولت در صورتی که بخش خصوصی سالن سینما را احداث کند دولت آن را تجهیز خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال در صنعت سینما فیلم‌هایی با موضوع زندگینامه شهیدان دفاع مقدس تولید شد و باید با حمایت خود به ساخت آثار متعدد کمک کنیم تا بتوانیم آثار ارزشمند و خوبی را خلق کنیم و اگر نسبت به حمایت از آثار بی‌توجه باشیم فیلم‌هایی با موضوعات دیگر تولید می‌شود.

امامی تاکید کرد: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی باید پای کار حمایت از آثار فرهنگی فاخر و برجسته باشد و در شهرهای مختلف صحن نماز جمعه تبدیل به محلی برای عرضه محصولات فرهنگی شاخص شده است و باید حمایت کافی و لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بعضی شهرها با وجود جمعیت قابل توجه اماکن عرضه محصولات فرهنگی به تعطیلی کشیده شده است و تحول فرهنگی با ارائه مردم حاصل می‌شود و باید در کنار توجه به موضوعات معیشتی باید به سبد فرهنگی خانواده‌ها نیز توجه کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: جمعه امید را با مشارکت اصناف در آستانه نیمه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر (عج) خواهیم داشت و سپس در ماه مبارک رمضان بهار معنوی قرآن را خواهیم داشت.

امامی بیان کرد: روز پنجم مرداد همزمان با سالگرد عملیات غرورآفرین مرصاد این روز به نام روز ملی کرمانشاه در تقویم ملی ثبت خواهد شد که مطالبه عمومی مردم استان است و این روز هویت انقلابی مردم استان کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: مساجد سراسر کشور نیازمند توجه هستند و این ناشی از موازی کاری در کارهای اجرایی است و نماینده ولی‌فقیه می‌تواند زمینه رفع مشکلات را فراهم کند و باید فرزندان‌مان را در حوزه فرهنگ و رسانه آموزش دهیم تا بتوانیم آسیب‌های کمتری را داشته باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از