حالت تاریک
شهردار نودشه:

مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی نودشه افتتاح می‌شود

مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی نودشه افتتاح می‌شود

شهردار نودشه از انجام اقدامات اولیه برای افتتاح مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی در این شهر خبر داد.

علی‌اشرف خسروی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، اظهار داشت: به‌منظور کاهش حجم پسماند شهری در جایگاه زباله و همچنین جلوگیری از هدر رفت مواد بازیافتی به‌عنوان سرمایه ملی اقدامات لازم در راستای افتتاح مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی انجام پذیرفت.

 وی افزود: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی این غرفه، بالا بردن فرهنگ تفکیک پسماند خشک، کاهش تولید پسماند تر، افزایش حداکثری تفکیک در مبدا، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری پسماند از سوی مدیریت شهری و توجه به اقتصاد شهری و خانواده‌ها است.

شهردار نودشه گفت: طی روزهای آینده قیمت مصوب خرید مواد بازیافتی اعم از مواد پلاستیکی، فلزی و کاغذ اعلام خواهند شد و مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی پس از تحویل‌گیری این مواد از شهروندان در قبال آن بر اساس اوزان و نوع مواد بازیافتی مواد شوینده تحویل شهروندان خواهد داد.

خسروی گفت: یکی از پسماندهای غیر قابل بازیافت اما خطرناک برای محیط زیست مواد شیشه‌ای اعم از انواع ظروف شیشه‌ای است که متاسفانه فعلاً سازوکاری برای بازیافت آن‌ها وجود ندارد اما ما از شهروندان می‌خواهیم این مواد را هم جمع‌آوری و تحویل شهرداری دهند تا به‌صورت علمی این مواد نیز امحاء شوند.

وی افزود: ما برای جمع‌آوری مواد بازیافتی در ابتدای راه هستیم اما از همه می‌خواهیم ما را همراهی کنند.

مرکز جمع‌آوری مواد بازیافتی نودشه افتتاح می‌شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از