حالت تاریک

مفتول مسوار چیست؟

مفتول مسوار چیست؟

سیم مفتول از لحاظ جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود.در این میان مفتول مسوار یکی از پرکاربردترین انواع سیم مفتول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، به نقل از جهان‌نیوز، سیم مفتول از لحاظ جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. در این میان مفتول مسوار یکی از پرکاربردترین انواع سیم مفتول است. طبق یک تعریف ساده می‌توان گفت، سیم مفتول مسوار یکی از انواع مفتول آهنی گالوانیزه است که با روکشی از مس پوشانده می‌شود. همچنین سیم مسی به دو صورت سیم مسوار شاخه ای و سیم مسوار کلافی به بازار عرضه می‌شود.
مشخصا سوالات زیادی درباره مفتول مس وجود دارد. مفتول مسوار چیست؟ کاربرد مفتول مسوار کدام است؟ سیم مسوار از کجا بخریم؟ در این صفحه ضمن معرفی چیستی و تمام جزئیات سیم مفتول مسی، به معرفی یک کارخانه تولید مفتول مسوار با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

منظور از سیم مفتول مسوار چیست؟

مفتول مسوار یک نوع سیم مفتول زرد رنگ می‌باشد که به دلیل برخورداری از مس و قلع در روکش خود به مفتول مس معروف شده است. البته عناصر دیگری نظیر آنتیموآن، نقره و بیسموت در سیم مفتول مسی وجود دارد، اما به سبب اینکه مس باعث سخت شوندگی مفتول می‌شود و رنگ نهایی محصول نیز به رنگ مس است، به مفتول حاصل مفتول مس گفته می‌شود.

ساخت مفتول مسوار به دو صورت شاخه‌ای و کلاف بوده و شما می‌توانید انواع سیم مسوار را با ضخامت بین 0.7 الی 8 میلی‌متر در بازار آهن خریداری کنید. از ویژگی‌های سیم مس می‌توان به مواردی نظیر چکش خواری، انعطاف پذیری مناسب و سختی نسبتا خوب اشاره کرد.

نحوه ساخت مفتول مسوار

کارخانه تولید مفتول مسوار چندین مرحله را برای ساخت سیم مفتول مسی طی می‌کند. خیلی خلاصه می‌توان گفت در ابتدا شمش آهن در کوره‌های دما بالا حرارت داده می‌شود، سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص نازک و نازکتر می‌شود تا به ضخامت مطلوب دست پیدا کند.
در نهایت نیز مفتول نازک شده وارد دو وان می‌شود: وان اول جهت اسیدشویی است که برای پاکسازی و چربی زدایی مفتول مورد استفاده قرار می‌گیرد. وان دوم نیز عملیات اضافه شدن مس به سطح مفتول را انجام می‌دهد.

ترکیبات مکانیکی و شیمیایی مفتول مسوار چیست؟

در سیم مفتول مسی می‌توان ترکیباتی نظیر مس، قلع، آنتیموآن، منگنز، سیلیسیوم، فسفر، گوگرد، کربن، نقره و بیموت را مشاهده کرد. با این حال پوشش اصلی سطح سیم مسی غالبا از مس به ضخامت 0.07 الی 1 میکرون تشکیل می‌شود. وجود هر یک از عناصر در مفتول مسی خواص خاصی به این محصول بخشیده است.
برای مثال خود مس منجر به افزایش سختی مفتول می‌شود. منتهی استفاده از تمام این عناصر باعث شده مفتول مسوار از خواصی نظیر چکش خواری خوب، استحکام بالا، نقطه ذوب پایین و .. بهره مند باشد.


 
در بازار مفتول آهنی مس با ضخامت‌هایی در بازه 0.7 الی 8 میل عرضه می‌شود. امکان خرید مفتول مس به صورت شاخه و کلاف وجود دارد.
معمولا سیم مفتول شاخه‌ای مسوار با طول 10 الی 100 سانتی‌متر به صورت متری به فروش می‌رسد. همچنین سیم مفتول کلاف مسوار با وزن‌های معادل 15، 30، 50، 100 و ... کیلوگرم به صورت کیلویی فروخته می‌شود.

انواع سیم مفتول مسوار (مسی)

اگر به بازار آهن سری زده باشید، حتما می‌دانید سیم مسی بیشتر به دو صورت فروخته می‌شود: شاخه‌ای و کلاف. منتهی گاهی اوقات سیم مسوار به صورت قرقره‌ای نیز عرضه می‌شود. در ادامه انواع مفتول مسوار بر اساس نحوه عرضه را معرفی می‌کنیم؛

  • مفتول مسوار شاخه ای: سیم مسوار شاخه‌ای در شاخه‌هایی با ابعاد 10 الی 100 سانتی متر عرضه می‌شود.
    مفتول مسوار کلافی: سیم مسوار کلافی در کلاف‌هایی به وزن 15 تا 100 کیلوگرم تولید می‌گردد.
    مفتول مسوار قرقره‌‌ای: این نوع مفتول مس به صورت قرقره تولید می‌شود، اما اکثرا ضخامت این نوع از مفتول‌ها کم است.

دقت کنید قیمت مفتول، کیلویی یا متری، به صورت روزانه تحت تاثیر عواملی چون نرخ ارز، قیمت آهن، میزان تقاضا و ... دستخوش تغییر می‌شود. قیمت روز مفتول مسوار نیز مشابه سایر انواع مفتول همواره در حال نوسان است.

کاربرد سیم مفتول مسوار چیست؟

کاربرد مفتول مسوار آنقدر گسترده است که به جرات می‌توان موارد استفاده از آن را در هر جا و مکانی مشاهده کرد. برخی از مهمترین کاربردهای سیم مسی را در لیست زیر مشاهده می‌فرمایید؛

  • تولید کابل
    ساخت سیم جوش
    ساخت صفحه یخچال فروشگاهی
    آرماتوربندی ساختمان
    ساخت چوب لباسی
    ساخت چمدان و کیف دستی
    ساخت اسکلت آباژور
    ساخت انواع پین
    ساخت اسکلت فیلتر هوایی
    ساخت قفسه فروشگاه
    • تولید محصولات ریلی
      ساخت زیور آلات
      ساخت وسایل تزئینی
      ساخت موتور و الکتروموتور
      تولید صفحات برق خورشیدی
      ساخت سوزن منگنه
      ساخت ترنسفورماتور
      سیم پیچی هدفون و بلندگو
      بسته بندی

    صد البته کاربرد مفتول آهن مس بسیار بیشتر است؛ این موارد تنها برای نمونه ارائه شده است.

    نکات مهم در هنگام خرید سیم مفتول مسی

    در زمان ثبت سفارش مفتول مس حتما به نکات زیر توجه بفرمایید تا پس از خرید اظهار پشیمانی نکنید؛
    • قطر سیم مفتول مسی را با توجه به کاربرد مدنظر خود انتخاب کنید.
      به کیفیت و رنگ مفتول دقت بفرمایید؛ هرچه زیرکار محصول بیشتر باشد، خواص و رسانایی آن بهتر است.
      درباره کارخانه تولید مفتول مسوار تحقیقات لازم را انجام دهید.
      سیم مسی را تنها از مراکز خرید معتبر تهیه بفرمایید.
      حتما قبل از ثبت سفارش مفتول مسوار از کارشناسان تخصصی راهنمایی بگیرید.
      قیمت مفتول مس را از چندین مرجع استعلام بگیرید.
    توجه به این نکات باعث ثبت یک تجربه خرید ماندگار در زمان سفارش سیم مفتول مس خواهد شد.

    کارخانه فولاد توفیقی؛ فروش و تولید انواع مفتول با قیمت مناسب

    پس از بررسی‌های فراوان برای پیدا کردن بهترین کارخانه تولید مفتول مسوار و دریافت مشاوره تخصصی از سایت امروز آهن emroozahan.com به این نتیجه رسیدیم که کارخانه فولاد توفیقی می‌تواند یک تولیدی خوب برای خرید انواع سیم مسی باشد!
    از آنجا که فولاد توفیقی یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید محصولات آهن آلات است، بنابراین محصولات مدنظر مشتریان را در تناژ کم، متوسط یا زیاد به صورت فوری با قیمت مقرون به صرفه در محل ارسال می‌نماید.
    از آنجا که محتوای این صفحه به شما تعریف مفتول مسوار چیست را به صورت دقیق ارائه کرد، اکنون شما می‌توانید با دید باز برای خرید سیم مسوار (مسی) با قیمت مناسب، بدون واسطه و به صورت مستقیم از صنایع فولاد توفیقی اقدام کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از