حالت تاریک
استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

انجام 40 درصد صادرات کشور به‌‌عراق از مرزهای کرمانشاه

انجام 40 درصد صادرات کشور به‌‌عراق از مرزهای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: از مسئولان در سطح ملی توقع داریم که استان را به صورت یک ظرفیت حمل و نقلی کشور ببینند زیرا بیش از ۴۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمدطیب صحرایی ظهر امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه راه خدمت نه مسدود می‌شود و نه متوقف، اظهار داشت: یکی از افتخارات کرمانشاهیان این است که نسل به نسل میزبان زائران حرم مطهر اباعبدالله بوده‌اند و این میزبانی در ابعاد مختلف استان تلاش‌هایی را می‌طلبد تا جایی که یکی از جلوه‌های مهم این میزبانی مراقبت و آماده‌سازی راه‌های استان است.

 

وی با بیان اینکه در گزارشات منتشر شده آمار کاملی از میزان آماده‌سازی‌های راه‌های استان کرمانشاه ارائه شده است، گفت: از برکات مادی و معنوی میزبانی امسال، اصلاح، بهبود و به‌روز رسانی جاده‌های استان بوده که امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند تا علاوه بر مهمانان گرامی که وارد این استان می‌شوند مردم شریف استان هم از جاده‌هایی ایمن، سالم و روان برخوردار باشند.

 

صحرایی ادامه داد: با توجه به جایگاه کرمانشاه باید تلاش کنیم در سطح استان آنچه که ممکن است انجام دهیم و از دوستان و همکاران نیز در سطح ملی توقع داریم که استان را به صورت یک ظرفیت حمل و نقلی کشور ببینند زیرا بیش از ۴۰ درصد از صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه به لطف الهی بیش از ۱۲۰ میلیون تن تولید صنعتی، بیش از ۲۰ میلیون تن تولید معدنی و بیش از پنج میلیون تن تولید کشاورزی دارد، افزود: میلیون‌ها مسافر و زائر به منظور سیاحت، زیارت و گردشگری سلامت سالانه از شرق و غرب استان ورود و خروج می‌کنند.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای در خدمت مهندس بذرپاش بودیم تا بتوانیم توان و امکان استان کرمانشاه را در حوزه تخصصی وزارتخانه متبوع ایشان ارتقا دهیم، در آن جلسه توافقات بسیار خوبی در ابعاد مختلف شکل گرفت که امیدواریم این توافقات هرچه زودتر به نتیجه برسند. وی گفت: دغدغه مشترکی که مطرح است بحث خدمات‌رسانی به جامعه عزیز روستاییان استان در سطوح و برنامه‌های مختلفی اعم از آب‌رسانی و بهداشت و درمان تا ارتقای سطوح جاده‌ای و راه‌های روستایی است.

 

صحرایی افزود: کارهای خوبی در راه و شهرسازی صورت گرفته است و برنامه‌های خوبی با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) انجام شده که جزو افتخاراتی است که با پیگیری همکاران محترم به نتیجه رسیده است.

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ارتقای خدمات کمی و کیفی در اداره کل راهداری استان، گفت: امیدواریم این آمد و رفت‌ها و این مسئولیت‌ها برای ما و مردم شریفمان مایه خیر و برکت بیشتر باشد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از