پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-18 21:00 - شماره خبر : 9685 0
معاون مدیرکل نهضت سوادآموزی کرمانشاه خبر داد:

نرخ باسوادی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

معاون مدیرکل نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر میانگین نرخ باسوادی کرمانشاه یک درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

یاسر کرمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ به مناسبت روز جهانی سوادآموزی،ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سوادآموزی، اظهار داشت: نهضت سوادآموزی به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی کشور قرار داشته است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه خالی از شهدای فرهیخته و شاخص در عرصه سوادآموزی نبوده، افزود: تقدیم ۱۷۶ شهید در این عرصه سند محکمی بر اثبات این مدعا است.

معاون مدیرکل نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه افزود: در دوران دفاع مقدس، در کنار جهاد نظامی، جهاد دیگری را برای مبارزه با بی‌سوادی آغاز کرد؛ بسیاری از آموزشیاران نهضت، ضمن ایفای نقش در جبهه‌های حق علیه باطل به رسالت جهاد علمی و عملی خود پرداختند.

کرمی در ادامه به تعدادی از طرح‌های این معاونت اشاره و خاطرنشان کرد: طرح سواد قرآنی با همکاری ستاد اقامه نماز، کانون‌های مساجد و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، به دنبال ارتقای سطح سواد قرآنی جامعه و آموزش قرائت صحیح قرآن کریم به تمامی اقشار است.

وی همچنین به طرح نهضت دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، والدین بی‌سواد را آموزش خواهیم داد.

کرمی با اشاره به طرح روستای باسواد، افزود: با استفاده از ظرفیت، فرمانداران، بخشداران و دهیاران شناسایی افراد بی‌سواد تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف این طرح بهره‌مندی از جریان‌های مردمی و محلی است، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت آموزش‌دهندگان برای آموزش افراد بی‌سواد در سطح روستا شناسایی و بعد از آموزش در آن روستا تابلوی فاقد بی‌سواد نصب می‌شود.

کرمی با اشاره به کسب رتبه برتر معاونت سوادآموزی استان کرمانشاه در سال‌های اخیر، اعلام کرد: در حال حاضر میانگین نرخ باسوادی کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eR3ZX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار