چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-27 00:01 - شماره خبر : 9018 0
معراجی‌ها؛

نخبه و خبرنگار کرمانشاهی در دانشگاه شهادت

شهید «رسول قنبری کاکاوندی» نخبه، خبرنگار و هنرمند کرمانشاهی اهل شهرستان هرسین بود که کرسی شهادت در دانشگاه کربلا را بر کرسی خلبانی و رشته پزشکی ترجیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید «رسول قنبری کاکاوندی» نخبه و خبرنگار کرمانشاهی، باوجود قبولی در رشته‌های خلبانی، پزشکی و معلمی دانشگاه، بی‌اعتنا به تعلقات و وابستگی‌های دنیوی به قلب دشمن تاخت و شهد شهادت را نوشید.

شهید قنبری نخبه، خبرنگار و هنرمند کرمانشاهی اهل شهرستان هرسین بود که کرسی شهادت در دانشگاه کربلا را بر کرسی خلبانی و رشته پزشکی ترجیح داد.

وی در سال ۱۳۴۳ در یک خانوادۀ مذهبی در کرمانشاه به دنیا آمد. وی قبل از ورود به مدرسه همراه خانواده خویش به شهر هرسین مهاجرت کرد و تحصیلات ابتدایی را در آنجا آغاز کرد، با آغاز جنگ تحمیلی جزو اولین نیروهای مردمی داوطلب، به جبهه های جنگ اعزام شد و در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد.

حضورش در تیپ نبی اکرم (ص) به قدری مهم بود که چند بار هنگامی که برای امتحانات به شهر می‌آمد از طریق سپاه هرسین ضرورت حضورش را به او خبر می دادند، رشادت‌های او در عملیات حلبچه باعث شد از ناحیه پا مجروح شود اما او با همان جراحتش در جنگ شرکت می‌کرد.

حضور او در خط مقدم با میکروفونی که همیشه در دستش دیده می‌شد، باعث شد تصاویری را از سال‌های دفاع مقدس روایت کند که موجب بلوغ، رشد تفکر در حوزه هنر و رسانه شود.

سرانجام قهرمان هشت سال نبرد بی‌امان در جبهه‌های غرب و جنوب کشور و جهان پهلوان میادین جهاد، عشق و ایثار در منطقه سردشت و در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ به عهد خود وفا کرد و به دیدار حق شتافت.

آثار برجسته هنری این شهید هنرمند می‌توان به نمایشنامه‌های عصیان، توطئه، توبه گرگ، جوخه، وقتی صدام دیوانه می‌گردد و آخرین اثر هنری شهید قنبری، اجرای نمایشنامه وداع در پادگان ابوذر بود که این هنرمند در آن ایفای نقش کرده است.

گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید:

خدایا! های و هوی بهشت را می‌بینم چه غوغایی؟ حسین به پیشواز یارانش آمده، چه صحنه‌ای فرشتگان ندا دهند که همرزمان ابراهیم همراهان موسی، همدستان عیسی هم کیشان محمد (ص)، همسنگران علی، همفکران حسین و همگامان خمینی از سنگر کربلا آمده‌اند، چه شکوهی.

وصیت من به پدر و مادرم اینست که اگر شهید شدم به من ناکام نگوئید چون من در نهایت کامم به شهادت رسیدم.

خواهرانم، مانند زینب (س) استوار باشید که رعایت حجاب شما از خون برنده تر است و رعایت کامل حجاب را بفرمائید.

استغفار و دعا را فراموش نکنید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید.

ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین علیه السلام در میدان نبرد شهید شد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/e8r2a
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار