حالت تاریک
یک پژوهشگر حوزه مهدویت مطرح کرد:

اعتقاد همه ادیان ابراهیمی به مصلح جهانی

اعتقاد همه ادیان ابراهیمی به مصلح جهانی

یک کارشناس و پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: همه ادیان ابراهیمی، حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت نوح بر این باور هستند که در دوران آخرالزمان مصلح کل ظهور خواهد کرد.

حجت الاسلام محمدتقی امیدیان در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: امامت آقا امام زمان تنها مختص شیعیان و محبین آن حضرت نیست. درباره ایشان بحث مفصلی در مورد ادیان ابراهیمی شده که همه ادیان ابراهیمی اعتقاد به مصلح کل در جهان دارند.

این پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت و استاد حوزه علمیه قم افزود: همه ادیان ابراهیمی، حضرت موسی، حضرت عیسی،حضرت نوح بر این باور هستند که در دوران آخرالزمان مصلح کل ظهور خواهد کرد و دنیای پر از ظلم و جور را مملو از عدل و داد می کند.

وی گفت: همه مسلمانان عالم بر این باور هستند که مصلح جهان از نسل وجود نازنین آقا رسول اکرم(ص) است و قریب به دو هزار روایت در منابع روایی وجود دارد که در مورد هیچیک از امامان تا این حد روایات وجود نداشته است.

حجت الاسلام امیدیان تصریح کرد: بر اساس منابع معتبر از جمله کتاب آیت الله صافی گلپایگانی بنام امامت و مهدویت، این عالم بزرگوار در خصوص ابعاد تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در زندگی با ظهور آن حضرت مطالب بسیاری گفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شبهاتی در ذهن جوانان در فضای مجازی مطرح می شود، که آیا امام زمان ممکن است این همه سال از عمرش بگذرد و مخفیانه زندگی کند؟ با دلایل متقن و در کتاب شیخ صدوق با عنوان کمال دین و تمام نعمت می‌توان گفت بله ممکن است. همانطور که در قرآن نمونه آن اصحاب کهف، عزیر پیغمبر، خضر نبی و همچنین حضرت عیسی عروج کردند.

حجت الاسلام امیدیان در خصوص سوال شبه انگیزی درباره سن وسال حضرت گفت: مسأله خلافت و امامت در اسلام، تنها بر اساس لیاقت و شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است. پیامبر اكرم (ص) در سال سوم هجرت بعد از دعوت خویشان خود به اسلام، علی (ع) را كه نوجوانی پیش نبود به خلافت و وصایت منصوب كرد و به قوم خود دستور داد كه از او اطاعت كنند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت خاطرنشان کرد: شیعیان با حركت بر مدار قرآن و در مسیر آن حضرت(عج)، اهل بیت(ع)، دین و مذهب، باید سایر مسلمان ها را حركت دهند تا توحید، ایمان و اخلاق برقرار بماند.

وی گفت: انتظار نیز باید به شیوه صحیح باشد یعنی با علم و عمل به آنچه از ما خواسته‌ شده كه همان دستورات الهی است. انتظار مهم ترین وظیفه در دوران غیبت امام عصر(عج) به شمار می رود و منتظر واقعی فردی است كه اعمال، عبادت ها و آنچه واجب به شمار می‌رود، ترک نكند تا بهانه به دست سود جویان در این مسیر ندهد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از