حالت تاریک
وضعیت خوب مزارع آفتابگردان سنقر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر عنوان کرد:

وضعیت خوب مزارع آفتابگردان سنقر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی از افزایش ۴۰۰ هکتاری سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ عبدالله خسروی با بیان اینکه امسال وضعیت کشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی هم از نظر سطح زیر کشت و هم از نظر متوسط عملکرد بهتر از سال زراعی گذشته است، اظهار کرد: امسال 2 هزار و 200 هکتار آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی کشت شده که نسبت به سال زراعی گذشته افزایش ۴۰۰ هکتاری داشته است.

 وی افزود: سال زراعی گذشته یک هزار و 800 هکتار آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی کشت شده بود.

 خسروی با بیان اینکه برداشت آفتابگرادان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی از اوایل مهرماه آغاز می‌شود، گفت: برداشت محصول تا یک ماه ادامه خواهد داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی با پیش‌بینی افزایش عملکرد مزارع آفتابگردان آجیلی این شهرستان در سال زراعی جاری، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود متوسط عملکرد آفتابگردان آجیلی در مزارع شهرستان 2 تن در هکتار باشد که این میزان در سال زراعی گذشته یک هزار و 800 کیلوگرم در هکتار بود.

 وی ادامه داد: افزایش عملکرد مزارع آفتابگردان آجیلی در پی بارندگی‌های خوب امسال و نیز اقدامات به‌ زراعی صورت گرفته در این مزارع رخ داده است.

 خسروی با اشاره به فعال بودن یک کارخانه فرآوری آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی، افزود: حدود ۸۰ درصد محصول تولیدی در این شهرستان در کارخانه و واحدهای فرآوری سنتی شهرستان فرآوری می‌شود و مابقی به صورت خام از شهرستان خارج خواهد شد.

وی یادآورشد: آفتابگردان آجیلی تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی که معروف به تخمه سنقری است، در سراسر کشور طرفداران زیادی دارد و همه ساله بخش زیادی از این محصول راهی کشور عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از