حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

وضعیت کنونی مساجد کرمانشاه رضایت‌بخش نیست

وضعیت کنونی مساجد کرمانشاه رضایت‌بخش نیست

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: وضعیت کنونی مساجد استان کرمانشاه رضایت بخش نیست زیرا تعدادی مسجد تعطیل است و تعدادی دیگر تنها محدود به اقامه نماز ظهر و عصر و یا مغرب و عشا است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری صبح امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مسئول رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه که در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: توجه به حوزه تعلیم و تربیت با تاکید بر حوزه کودک و نوجوان نگاهی دقیق است که در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مسجد مهمترین پایگاه برای ایفای نقش تربیت اسلامی است و باید مراکز فرهنگی ما تجهیز شوند و دستگاه‌های اجرایی نیز در تحقق این مهم باید یاری‌رسان باشند.

غفوری تصریح کرد: مسجد از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه ویژه داشته و توانسته مردم را با یکدیگر متحد و بسیج کند و در انقلاب نیز به عنوان پایگاه مبارزه بر علیه رژیم ستم‌شاهی نقش ویژه‌ای ایفا کرد.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه دارای مساجد پویا و فعالی است اما حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در آن کم‌رنگ شده و باید شرایط را برای حضور پرشورتر فراهم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: در طراحی برنامه‌های فرهنگی مسجد باید محور تحول باشد و در اصل نهضت تحول یاید مسجد باشد و در کنار آن باید کمبودها نیز جبران شود.

غفوری افزود: مسجد باید مدیریت محله را برعهده بگیرد و امام جماعت باید نقش تاثیرگذاری در محله داشته و تنها به اقامه نمازهای یومیه محدود نشود.

وی ادامه داد: مدیریت مساجد استان‌ها به نمایندگان ولی فقیه واگذار شده و سایرین باید امور باشند و اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز اقدامات خوبی را انجام داده‌اند اما طی سال‌های گذشته مسجد دارای متولی خاصی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: وضعیت کنونی مساجد استان کرمانشاه رضایت بخش نیست زیرا تعدادی مسجد تعطیل است و تعدادی دیگر تنها محدود به اقامه نماز ظهر و عصر و یا مغرب و عشا است.

غفوری گفت: انتظار می‌رود فرمانداران اهتمام ویژه‌ای به موضوع ساماندهی مساجد داشته باشند و به اجرای طرح‌های فرهنگی کمک کنند.

وی با اشاره به بازدید صورت گرفته از اعتکاف دانش آموزان کرمانشاهی تاکید کرد: بیشتر معتکفین از محلات کم‌برخوردار بودند که نشان می‌دهد چه ظرفیت نابی در دل این محلات است و رویکرد جدید تحولی باید با محوریت نسل جوان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان موضوع ساخت و ساماندهی خانه‌های عالم را مورد بررسی قرار خواهیم داد زیرا مساجد برای برای فعالیت نیازمند استقرار روحانیون هستند.

 


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از