حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه:

پاسداران انقلاب نه ظلم می‌کنند نه ظلم می‌پذیرند

پاسداران انقلاب نه ظلم می‌کنند نه ظلم می‌پذیرند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: یکی از ویژگی‌های پاسداران انقلاب اسلامی این است که نه ظلم می‌کنند و نه ظلم می‌پذیرند که این ویژگی را از ارباب خود حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته‌اند.

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: دلیل نامگذاری روز سوم شعبان و میلاد امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار شخصیت ویژه‌ای است که حضرت سیدالشهدا(ع) دارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: امام حسین(ع) نه تنها اسلام را از دست تفکر افراطی اموی نجات داد بلکه ادیان دیگر همچون مسیحیت، یهودیت و خداپرستی را نیز نجات داد.

صحرایی گفت: دلیل نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار این است که آن حضرت از دین خدا پاسداری و محافظت کرد و اگر قیام ایشان نبود همه ادیان از بین می‌رفتند و این مهم‌ترین وجه نامگذاری این روز بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: پاسداران اسلام دارای مشخصاتی هستند که برگرفته از قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است در قرآن درباره یکی از ویژگی‌های مؤمنین چنین آمده است که لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُونَ‌ یعنی نه ظلم می‌کنند و نه ظلم می‌پذیرند این ویژگی را پاسداران انقلاب اسلامی از ارباب خود حضرت سیدالشهدا(ع) آموخته‌اند.

 

صحرایی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های پاسداران می‌توان به وفاداری و حضور آنها در عرصه‌ها و میادین مختلف با تمام امکانات اشاره کرد در تاریخ ۸ ساله جنگ تحمیلی سپاه پاسداران همه امکانات و تجهیزات خود را در راه دفاع از کیان ایران اسلامی به اتمام رسانیده و تقدیم انقلاب کرده است.

وی گفت: همچنین پس از آن در صحنه‌های مختلف داخلی و منطقه‌ای پاسداران زیادی با رشادت‌های خود در راه دفاع از مظلومان به شهادت رسیدند و صفات بارزی که در قیام سیدالشهدا(ع) به چشم می‌خورد در تاریخ درخشان سپاه پاسداران نیز به وفور قابل مشاهده است.

صحرایی با بیان اینکه قیام سیدالشهدا(ع) یک قیام همه جانبه با شعار احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح دین پیغمبر بود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز یکی از بدبختی‌های جامعه امروز از میان رفتن انسانیت است و پاسداران اسلام و نیروهای مقاومت در جای جای جهان سعی در مقابله با ظلم و استکبار و احیای انسانیت و بازگرداندن آن به جوامع بشری را دارند.

وی گفت: سپاه پاسداران نه تنها در عرصه‌های نظامی بلکه در عرصه‌های مختلف هم‌چون اقتصادی و سیاسی دستاوردهای گرانبهایی برای ملت ایران به ارمغان آورده است و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف به اهتزاز درآورده است.

روحیه مسئولیت پذیری پاسداران در مواجهه کشور با سختی‌های مختلف ستودنی است که یکی دیگر از ویژگی‌های آنان است که از سیدالشهدا(ع) آموخته‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از