حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
معاون توسعه صندوق توسعه نوآوری ریاست‌جمهوری مطرح کرد:

پرداخت ۶۵ هزار میلیارد تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون توسعه صندوق توسعه نوآوری ریاست‌جمهوری گفت: این صندوق تاکنون ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیاوش ملکی‌فر صبح امروز در همایش شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی زیر نظر رئیس‌جمهور مدیریت می‌شود و این صندوق از معاونت علمی رئیس‌جمهور مجزا است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: این صندوق خدمات تأمین مالی و مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان را عهده‌دار است و سعی دارد؛ با تأمین اعتبار لازم دانش‌بنیان‌ها را حمایت کند.

ملکی‌فر تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری چهار خدمت ویژه تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌دهد که پرداخت تسهیلات با شرایط ویژه و منحصر به فرد انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری پس از تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شد که سرمایه این صندوق از ۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است.

ملکی‌فر خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی و اولویت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است اما می‌تواند به سایر واحدهای فناور خدمات ارائه کند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری افزود: این صندوق از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و بر اساس برنامه پس از گذشت سه سال باید نیم درصد بودجه به اختصاص یابد تا بتواند همگام با شرکت‌های دانش‌بنیان رشد و نیازهای آن‌ها را تأمين کند.

ملکی‌فر با اشاره به اینکه صدمین شرکت دانش‌بنیان در استان کرمانشاه مجوز خود را دریافت کرده است، بیان کرد: هم‌اکنون در کشور یک هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که ۶۵ هزار میلیارد تومان به این شرکت‌ها انواع خدمات مالی ارائه شده است.

وی عنوان کرد: سقف تسهیلات پرداختی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری ۱۰۰ میلیارد تومان است که از مسیر خط اعتباری در استان‌ها می‌توانیم ۸ میلیارد تومان پرداخت کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری اذعان کرد: سفر مسئولان این صندوق به استان کرمانشاه سه روزه است و پیش‌بینی می‌شود ۳۰ شرکت دانش‌بنیان متقاضی از خدمات مالی بهره‌مند شوند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از