حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن تخمه سنقری
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی گفت:

پیش‌بینی تولید ۴ هزار تن تخمه سنقری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنقر و کلیایی با اشاره به آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی در این شهرستان، برآورد کرد امسال ۳ هزار و ۸۷۰ تن تخمه سنقری در این شهرستان تولید شود.

عبدالله خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سطح زیر کشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی را ۲ هزار و ۱۵۰ هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳ هزار و ۸۷۰ تن آفتابگردان آجیلی در شهرستان برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی سنقر در ادامه افزود: متوسط عملکرد مزارع آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

 

وی ضمن اشاره به بازارپسندی بالای آفتابگردان آجیلی تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی، گفت: این محصول در بازارهای داخلی به تخمه سنقری معروف است و طرفداران زیادی در سراسر کشور دارد.

 

 خسروی خاطرنشان کرد: سالانه بخش زیادی تخمه سنقری تولیدی در شهرستان سنقر و کلیایی راهی کشور عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌شود. 

 

  وی ضمن اشاره به فعال بودن یک کارخانه فرآوری آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی، ادامه داد: این کارخانه امسال ظرفیت بسته‌بندی حدود یک هزار تن از محصول تولیدی در شهرستان را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت می‌تواند کار فرآوری ۳ هزار تن را انجام دهد.

 

 مدیر جهاد کشاورزی سنقر تاکید کرد: برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از