پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-07-22 18:15 - شماره خبر : 708 0
پشت پرده‌های توقف اعزام از مرز خسروی؛

چراغی که برخی به مسجد روا کرده‌اند

توقف اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی آن هم بلافاصله پس از اتمام ایام اربعین ابهامات بسیاری را در ذهن مردم استان کرمانشاه ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با وجود تلاش‌های گسترده برای بازگشایی پایانه مرزی خسروی به‌منظور اعزام زوار عتبات عالیات، به یک‌باره این مرز پس از ایام اربعین بر روی کاروان‌ها بسته شد.

 

این توقف اعزام‌های کاروانی از مرز خسروی درحالی است که استان کرمانشاه در ایام اربعین کارنامه درخشانی را به ثبت رسانده و البته منع تردد از طرف عراقی هم وجود ندارد.

 

اگرچه در ظاهر بالا بودن هزینه‌های سفر از طریق پایانه مرزی خسروی علت توقف اعزام‌های کاروانی ذکر می‌شود اما شنیده‌ها از دست داشتن برخی افراد غیربومی اهل استان ایلام حکایت دارد که چراغ این خانه را به مسجد روا کرده‌اند. 

 

عدم استقبال شرکت‌های مجری علت توقف اعزام‌های کاروانی

 

سعید کریمی‌خو در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به تردد پنج میلیون زائر در ایام اربعین، اظهار داشت: پس از ایام اربعین یک اقناع‌سازی برای مردم صورت می‌گیرد و از طرفی امسال پایان ماه صفر و تعطیلات مقارن با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس بود که طبیعتاً سبب کاهش سفرهای زیارتی شده است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: درحال حاضر اعزام به عتبات عالیات از طرف شرکت‌های مجری به‌صورت کاروانی از مرز خسروی انجام نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین تردد کاروانی در همه مرزها متوقف می‌شود، ادامه داد: در حال پیگیری و برگزاری جلسات متعدد هستیم که شرکت‌های مجری نسبت به اعزام کاروانی از مرز خسروی به عتبات عالیات اقدام کنند.

 

کریمی‌خو علت عدم تمایل شرکت‌های مجری برای اعزام از طریق مرز خسروی را هزینه بالای هتل‌های قصرشیرین عنوان کرد و گفت: زائرسراهای مرز مهران هزینه بسیار کمی دریافت می‌کنند بنابراین شرکت‌های مجری می‌خواهند با حداقل هزینه کاروان‌ها را اعزام کنند.

 

زیرساخت‌ها در خسروی برای تردد گروهی زوار مهیا است

 

محمد نجفی نیز در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با اشاره به باز بودن مرز خسروی، اظهار داشت: مسئول اعزام زائران عتبات عالیات به‌صورت کاروانی برعهده سازمان حج و زیارت است.

 

 

سرپرست فرماندار قصرشیرین افزود: آنچه که مهم است باز بودن مرز خسروی بر روی زوار است و افراد در ساعات مجاز خروج می‌توانند با داشتن گذرنامه معتبر از این مرز وارد کشور عراق شوند.

 

   

وی همچنین از آمادگی برای تردد کاروان‌ها خبر داد و گفت: همه امکانات و زیرساخت‌ها در این مرز برای تردد زوار به‌صورت گروهی نیز مهیا است.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به ظرفیت‌های موجود در مرز خسروی و میزبانی بسیار شایسته استان کرمانشاه در ایام اربعین، مطالبه مردم از سرگیری اعزام‌های کاروانی از این پایانه مرزی به سمت عتبات عالیات است تا از این طریق هم کسب و کار استان رونق بگیرد و هم زوار با سهولت بیشتری سفر کنند.

https://mersadnews.ir/short/V7paN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار