حالت تاریک
کارشناس میراث فرهنگی پاوه:

ثبت ملی بازار نودشه صرفه اقتصادی دارد

ثبت ملی بازار نودشه صرفه اقتصادی دارد

کارشناس میراث فرهنگی پاوه گفت: ثبت ملی بازار نودشه در درازمدت صرفه اقتصادی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، پویا طالب‌نیا صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از بازار نودشه، اظهار داشت: بازار نودشه برجسته‌ترین بازار تاریخی در سطح منطقه اورامانات است.

وی افزود: از وزارت میراث‌ فرهنگی ماموریت داریم تا طرحی مدون برای بازار تاریخی نودشه و برخی از نقاط دارای معماری خاص شهر تهیه کنیم.

این کارشناس میراث فرهنگی تصریح کرد: به‌زودی کمیسیونی برای احیا و ثبت ملی بازار تاریخی نودشه در سطح استان و شهرستان تشکیل خواهیم داد..

وی بیان داشت: انتظار داریم با آغاز فعالیت پایگاه میراث جهانی هورامان در نودشه شهروندان و دستگاه‌های خدمات‌رسان با این پایگاه همکاری و مساعدت کنند.

کارشناس میراث فرهنگی اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان پاوه گفت: ثبت ملی بازار نودشه در درازمدت صرفه اقتصادی برای شهر و شهروندان خواهد داشت.
 
طالب‌نیا خاطرنشان کرد: در نودشه صنایع دستی مانند کلاش و جولایی باید احیارشوند و ما موظف هستیم این شهر را به جهان معرفی کنیم.

وی همچنین در بازدید از مسجد بن‌دگا شهر نودشه گفت: بدون اغراق می‌گوییم معماری این مسجد یکی از معماری‌های بسیار خاص در منطقه اورامانات است و از آنجا که این مسجد ثبت ملی شده، بدون اجازه میراث فرهنگی هر گونه دخل و تصرف در معماری آن ممنوع است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از