حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
کاهش تخلفات بازار مسکن از طریق سامانه خودنویس
کارشناس مسکن مطرح کرد:

کاهش تخلفات بازار مسکن از طریق سامانه خودنویس

کارشناس مسکن گفت: با اجرای سامانه خودنویس طی یک سال گذشته شاهد کاهش تخلفات در حوزه مسکن هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»: رضا مجیدی با بیان اینکه در حال حاضر بازار مسکن  نیازمند آن است که از طریق یک سامانه جامع و کامل سامان‌دهی شود، اظهار داشت: در یک سال گذشته بازار مسکن از طریق سامانه خودنویس ساماندهی شده و قمیت‌ها در بازار به تعادل رسیده است.

وی با بیان اینکه بسیاری تصور می‌کردند که از طریق سامانه خودنویس کسب و کار مشاوران املاک دچار اشکال می‌شود گفت: مشاوران املاک هنوز به کار خود ادامه می‌دهند و سامانه خودنویس تأثیری بر وضع معیشت و وضعیت کاری آن‌ها نداشته است.

مجیدی افزود: با توجه به ثبت رقم افزایش اجاره‌بها در سامانه خودنویس امکان درج رقم‌های بالاتر به حداقل می‌رسد و درصورت عدم رعایت سقف اجاره‌بها، امکان پیگیری تخلف وجود دارد.

 کارشناس مسکن با بیان اینکه سامانه خودنویس تا جایگزین مشاوران املاک شدن خیلی فاصله دارد، اظهار کرد: هنوز مردم برای یافتن مسکن مناسب و بستن قرارداد به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند، اما اگر پیشخوان‌هایی باشد که سوال‌های مردم را پاسخ دهد می‌تواند خیلی کمک کننده باشد.

مجیدی با اشاره به تأثیر سامانه خودنویس برای رعایت قیمت‌های اجاره و سقف قیمتی مسکن اظهار کرد: مالکی که بخواهد ملک خود را اجاره دهد با توجه به تورمی که وجود دارد سعی می‌کند قیمتی مشخص کند که به راحتی ملک خود را اجاره دهد، چون درآمد آن شخص از اجاره ملک است حال با سامانه خودنویس علاوه بر رعایت سقف اجاره‌بها هزینه مستاجر و موجر برای تمدید قرارداد  صفرمی‌شود.

به گفته این کارشناس مسکن اگر قرارداد‌ها در سامانه خودنویس درج نشود امکان پیگیری آن‌ها در صورت تخلف سخت می‌شود و موجران در آینده دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: ادامه یافتن اجرای سامانه خودنویس می‌تواند در آینده یک بازار امنی را برای مستاجران و متقاضیان مسکن فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از