پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-21 07:58 - شماره خبر : 9783 0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

کشت کلزا در کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز کشت کلزا در اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی چاله‌چاله با بیان اینکه کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان کرمانشاه با کشت کلزا آغاز شده، گفت: برای کشت کلزا ۱۴ تن بذر مرغوب کلزا تهیه شده که در حال توزیع بین کشاورزان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش هزار هکتاری کشت کلزا در استان در سال زراعی جدید، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 5 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا برود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یادآور شد: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مجموع 4 هزار هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

چاله‌چاله با بیان اینکه کشاورزان کلزاکار برای تغذیه متعادل مزارع کلزا باید سه نوع کود ازته، فسفاته و پتاسه را در مزارع استفاده کنند، گفت: کود به اندازه کافی وارد استان شده و کشاورزان کلزاکار متقاضی می توانند برای دریافت کود مورد نیاز مزارع خود با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها نسبت به اخذ حواله دریافت کود اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در زراعت کلزا رعایت تاریخ کشت است، از کشاورزان کلزا کار استان خواست با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام به کشت کلزا کنند.

چاله‌چاله یادآور شد: کشاورزان کلزاکار مناطق سرد و معتدل استان کشت کلزا را شروع کرده‌اند و تا پنجم مهرماه فرصت دارند برای کشت کلزا اقدام کنند، کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان هم از نیمه اول آبان‌ماه شروع می‌شود.

چاله‌چاله اشاره‌ای هم به تمهیدات اندیشیده شده برای تأمین کود مورد نیاز کشت پاییزه محصولات کشاورزی در استان داشت و گفت: ۱۳ هزار تن کود ازته (اوره)، ۲ هزار و ۵۰۰ کود فسفاته و4 هزار تن کود پتاسه در استان تدارک دیده شده و همچنان در حال تأمین کود بیشتر برای توزیع بین کشاورزان متقاضی هستیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vvpkk
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار