حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

کنگره شهدا به‌صورت ثابت و سراسری برگزار شود

کنگره شهدا به‌صورت ثابت و سراسری برگزار شود

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در رابطه با برگزاری کنگره شهدا به‌عنوان یک برنامه ملی و ثابت در سراسر کشور، پیش‌قدم خواهد شد و این موضوع و درخواست را از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمد طیب صحرایی صبح امروز شنبه در نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه قبل از برگزاری کنگره ملی شهدا برنامه‌های ملی دیگری هم دارد که آن‌ها می‌توانند به‌عنوان مراحل مقدماتی در راستای تقویت انگیزه و افزایش ظرفیت مورد توجه قرار بگیرند. 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: شروع سالروز عملیات غرورآفرین بازی‌دراز که در این روز میزبان هزار نفر از هم‌وطنان عزیزمان از اقصی نقاط کشور هستیم و پس از آن برگزاری مراسم اربعین و میزبانی کرمانشاه از جمله این برنامه‌های ملی است. 

صحرایی خاطرنشان کرد: همچنین مراحل اولیه ثبت روز کرمانشاه طی شده و امیدواریم که در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال جدید، دستور نهایی در این رابطه داده شود، لذا این رویدادها و واقعه پنج مردادماه می‌تواند به‌عنوان یک مقدمه بسیار خوب سبب برگزاری شکوهمندتر کنگره ملی شهدا باشد. 

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته، کنگره‌های متعددی در استان‌های مختلف برگزار شده و باید این تجربیات مورد توجه قرار گیرد در بحث ارتقای کیفیت کار و عمق نفوذ برنامه‌ها ملاحظاتی وجود دارد که بر اساس آن نباید کمیت و تعدد، ضریب کیفیت و نفوذ برنامه‌ها کاهش یابد. 

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز بر حوزه کودک، نوجوان و جوان در کنگره ملی شهدای استان، درباره همکاری نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: در راستای برگزاری کنگره‌های ملی شهدا در استان‌های مختلف، پیشنهاد می‌شود که استان‌ها به‌جای درخواست‌های جداگانه برای برگزاری کنگره، در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک برنامه ثابت ملی و ماندگار ویژه شهدا دیده شود و در بودجه کشور نیز جایگاه خاصی پیدا کند. 

استاندار کرمانشاه در پایان در رابطه با برگزاری کنگره شهدا به‌عنوان یک برنامه ملی و ثابت در سراسر کشور، افزود: در این راستا استان کرمانشاه پیش‌قدم خواهد شد و این موضوع و درخواست را از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهیم کرد. 

در پایان این نشست احکام مسئولیتی ریاست شورای سیاست‌گذاری کنگره و ریاست ستاد کنگره ملی شهدا و شورای اداری، توسط خانواده معظم شهدا به آقایان آیت‌الله غفوری نماینده محترم ولی‌فقیه و دکتر محمد طیب صحرایی استاندار محترم کرمانشاه اهدا گردید.

 

انتهای خبر/

کنگره شهدا به‌صورت ثابت و سراسری برگزار شود

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از