حالت تاریک
کنگره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت
امام جمعه موقت سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

کنگره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ شهادت

امام جمعه موقت شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: کنگره شهدای استان فرصت مهمی برای زنده نگهداشتن یاد شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در جامعه است که ما را در برابر دشمنان و دنیای استکبار به برتری می‌رساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی عسگری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: شهدا انسان‌های وارسته‌ای بودند که در مکتب سیدالشهدا (ع)  تربیت یافتند و به فرمان امام عظیم‌الشأن برای دفاع از انقلاب، اسلام، جان، مال و ناموس مردم و خاک کشور لبیک گفته و در جبهه‌ها حضور یافته و مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه خود را فدا کردند و به این واسطه بر گردن همه ما حق دارند.

وی افزود: عزت، اقتدار، امنیت و آرامش موجود در ایران اسلامی امروز مدیون و مرهون خون پاک و مقدس شهدا است و ما وظیفه داریم قدردان خون شهدا بوده و از اعتقادات و ارزش‌هایی که شهدا در آن مسیر رفتند حراست و پاسداری کنیم.

عسگری با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا در جامعه، اذعان کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی کمتر از شهادت نیست باعث زنده ماندن فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و شجاعت در جامعه می‌شود که رمز پیروزی و برتری ما در طول ۴۵ سال گذشته در برابر دشمنان انقلاب بوده است.

این مقام مسئول گفت: مقابله و نبرد ما با دنیای استکبار تمام‌شدنی نیست دشمن هر روز و هر لحظه در فکر توطئه‌ای برای ضربه زدن به انقلاب است و ما باید تفکر انقلابی و فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را در جامعه نهادینه کرده باشیم تا بتوانیم در برابر توطئه‌های مختلف دشمن مقاومت کرده و به برتری در برابر مستکبران دست یابیم و وجود تفکر انقلابی، فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا است که مصداق بارز و عینی ایثار، مقاومت و انقلابی بودن در تمام ابعاد بودند.

عسگری خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مهم و تأثیرگذار در زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا معرفی شهدا به جامعه و الگوسازی از آن‌ها برای نسل امروزی است و این مهم در قالب برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا است.

وی افزود: برگزاری کنگره شهدای استان فرصت بسیار مغتنمی برای معرفی شهدا خصوصاً شهدای غریب استان کرمانشاه است و باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده و بهره‌برداری را داشت.

امام جمعه موقت شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: مسئولان با یک برنامه‌ریزی مناسب و اجرای برنامه‌های جانبی فرهنگی و هنری شهدا را به گونه‌ای معرفی کنند که در دل جوانان و نوجوانان جامعه به خوبی جا باز کند و هر کدام از بچه‌های نسل امروزی یک شهید را برای زندگی خود الگو قرار دهند اگر ما توانستیم از برگزاری کنگره شهدای استان به این نتیجه و هدف برسیم قطعاً می‌توانیم داعیه موفق برگزار کردن کنگره را داشته باشیم و به هدف اصلی که زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و نهادینه کردن فرهنگ ایثار، مقاومت و سعادت است دست یابیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از