حالت تاریک
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه:

۱۱ شهرستان در استان کرمانشاه روستابازار دارد

۱۱ شهرستان در استان کرمانشاه روستابازار دارد

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به نقش روستابازارها در کنترل قیمت‌ها گفت: ۱۱ شهرستان در استان کرمانشاه روستابازار دارد.

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ایجاد روستا بازارها در استان کرمانشاه تأثیر به سزایی در کاهش قیمت‌ها داشته است و مردم نیز به خوبی استقبال کردند، همچنین به عنوان یک الگوی مناسب، شهرداری نیز  برای توسعه این کار در سطح شهر کرمانشاه، بازارچه‌های متعددی ایجاد کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه عنوان کرد: روستا بازار در ۱۱ شهرستان استان کرمانشاه افتتاح شده که در حال حاضر ۱۰ شهرستان فعال هستند و پیگیر هستیم که در شهرستان‌های کنگاور، سرپل‌ذهاب و دالاهو نیز روستا بازار ایجاد کنیم.

صفایی اذعان کرد: بخش زیادی از کالاهای اساسی و تنظیم بازاری از جمله گوشت گرم، مرغ منجمد و... توسط سازمان جهاد کشاورزی یا سازمان صمت در روستا بازارها توزیع می‌شود و در برخی از این روستا بازارها کالابرگ‌های الکترونیکی فعال بوده و به مردم عرضه می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای عمل به شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری در حوزه جهش تولید با مشارکت مردم، تعدادی برنامه‌ تحول‌آفرین برای سازمان پیش‌بینی شده که در بخش عظیمی از آن یعنی تعاونی‌ها، مردم دخیل هستند از جمله در بخش تامین و توزیع کالا‌های اساسی، خرید و فروش محصولات کشاورزی، تامین و توزیع نهاده‌های دامی که تعاونی‌ها فعالیت می‌کنند.

صفایی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان، ایجاد نظام‌های بهره‌برداری توسط یکسری تعاونی‌های تولید کشاورزی است که برنامه‌های یکپارچه‌سازی اراضی در حوزه جهش تولید، رعایت الگوی کشت و مدیریت محصولات پر آب بر، را در دستور کار خود دارند و برای مناطق سامانه‌های گرمسیری و سردسیری نیز اجرای این طرح‌ها توسط تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است.

صفایی در پایان با اشاره به نقش سازمان تعاون روستایی در بحث صادرات گفت: در حوزه صادرات، تعاونی‌هایی که در این حوزه فعال هستند قطعاً مورد حمایت هستند و  تقویت خواهند شد و در واقع تلاش ما این است که سهم ۲۵ درصدی اقتصاد کشور که برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شده است، محقق شود‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از