حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
۶۷ درصد سرپل‌ذهابی تحت پوشش بیمه سلامت‌اند
رئیس اداره بیمه سلامت سرپل‌ذهاب خبر داد:

۶۷ درصد سرپل‌ذهابی تحت پوشش بیمه سلامت‌اند

رئیس اداره بیمه سلامت سرپل‌ذهاب از ارائه خدمات بیمه سلامت برای پنج دهک اول جامعه به‌صورت کاملا رایگان خبر داد.

بهروز کرمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ۶۷ درصد از جمعیت شهرستان سرپل‌ذهاب تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند. 

رئیس اداره بیمه سلامت سرپل‌ذهاب عنوان کرد: مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت برای جامعه هدف، بیمه کردن پنج دهک اول جامعه به‌صورت ۱۰۰ درصد رایگان و تخفیف پرداختی ۲۰ تا ۵۰ درصدی دهک‌های ۶ تا ۹ در صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان است. 

وی همچنین رایگان شدن خدمات بستری دهک‌های یک تا سه و کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی، تشکیل صندوق بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج از پنج بیماری به ۱۰۷ بیماری، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات تخصصی ناباروری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزایش خدمات توان‌بخشی از ۹ کد خدمتی به ۵۹ کد خدمتی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان ذکر کرد. 

کرمی در ادامه گفت: بیمه سلامت برای آن گروهی از افراد جامعه طراحی شده است که به‌خاطر شرایط و موقعیتی که دارند، نمی‌توانند تحت‌پوشش سایر بیمه‌های درمانی قرار بگیرند، لذا به کمک بیمه سلامت، هزینه‌های درمان و ویزیت پزشک در مراکز دولتی تا حد قابل قبولی کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب، دسترسی افراد به خدمات پزشکی آسان‌تر خواهد شد. 

رئیس اداره بیمه سلامت سرپل‌ذهاب در پایان تصریح کرد: بیمه‌شدگانی که تحت پوشش بهزیستی یا کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و همچنین کارکنان دولت و خانواده‌های شهدا می‌توانند به صورت رایگان از خدمات و پوشش‌های بیمه سلامت ایرانیان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد استفاده کنند. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از