حالت تاریک
فرماندار سرپل‌ذهاب:

ذات وجود حاج قاسم معامله با خدا بود

ذات وجود حاج قاسم معامله با خدا بود

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: حاج قاسم ذات وجودش معامله با خدا، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، به همین دلیل حاج قاسم با استکبار جهانی و رژیم غاثب صهیونیستی مبارزه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، صدراله بابلی صبح امروز چهارشنبه در اجتماع با شکوه فرزندان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: نویسنده کتاب «عمو قاسم» به نویسندگی محمدعلی جابری در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی برای کودکان و نوجوانان، ابعاد شخصیت، سبک زندگی، استقامت و میدان‌داری حاج قاسم را به تصویر کشیده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: در این کتاب آمده است «حاج قاسم هیچ‌گاه نگفت من قوی هستم و هیچ‌گاه نگفت من به تنهایی دشمن داعش در منطقه عراق و سوریه را شکست دادم، چون حاج قاسم توکلش به درگاه احدیت بود و تمسک به قرآن و اهل بیت داشت».

وی تصریح کرد: حاج قاسم به‌غیر از خدا از کسی نمی‌ترسید و به‌غیر از خدا کسی را قوی و بزرگ نمی‌دانست، بزرگ و قوی و اسطوره بودن شخصیت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که با خداوند معامله کرده باشند، حاج قاسم ذات وجودش معامله با خدا، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود، به همین دلیل حاج قاسم با استکبار جهانی و رژیم غاثب صهیونیستی مبارزه کرد.

بابلی افزود: امروز باید راه حاج قاسم را ادامه دهیم، همان‌طور که معمار کبیر انقلاب و امروز  مقام معظم رهبری می‌فرمایند «امید ما به شما دانش‌آموزان و دبستانی‌ها است».

وی افزود: حاج قاسم تربیت‌یافته حوزه تعلیم و آموزش و پرورش بود لذا وظیفه داریم که مبارزه با دشمن را نه با سلاح، بلکه با قلم و فکر و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه دهیم.



 دانش‌آموزان فرزندان حاج قاسم هستند
غلام‌رضا بلنداقبال نیز در این جلسه، اظهار داشت: همه عزیزانی که در هشت سال دفاع مقدس و قبل از آن در جریان انقلاب اسلامی بودند، امثال شهدای انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس و شهدای امنیت، فرزندان حضرت امام راحل بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرپل‌ذهاب افزود: شهید سلیمانی خودش را فرزند امام خمینی(ره) می‌دانست و شما دانش‌آموزان امروز فرزندان شهید حاج قاسم‌ سلیمانی هستید.

وی عنوان کرد: آنچه که باید به‌عنوان فرزندان  شهید سلیمانی مطابق اخلاق و سیره این شهید بزرگوار مدنظر قرار دهید، این است که درس خواندن را در اولویت اول قرار دهید زیرا این موضوع مورد تاکید شهید سلیمانی بود و در کنار آن تربیت، اخلاق، عبادت، تلاش و کوشش را باید مدنظر قرار دهید.

بلنداقبال گفت: این نظام‌ الهی و پرچمی که حاج قاسم و دیگر سرداران شهید بر دوش گرفتند، امروز بر دوش شما دانش‌آموزان نهاده شده و آن‌طور که امام راحل فرمودند امید من به شما دبستانی‌ها است، امروزه هم امید انقلاب و نظام، مقام رهبری و حاج قاسم سلیمانی به شما دانش‌آموزان است که راهرو و رهرو واقعی این شهیدان والامقام باشید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از