حالت تاریک
Logo
سه‌شنبه, 01 آبان 1403
افزایش سرانه مطالعه با تقویت جریان گردش کتاب
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هرسین عنوان کرد:

افزایش سرانه مطالعه با تقویت جریان گردش کتاب

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هرسین گفت: تقویت جریان گردش کتاب در جامعه را بر افزایش سرانه مطالعه و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر است.

فاضل کرمی در حاشیه اهدای کتب به کتابخانه شهرستان هرسین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بر لزوم ترویج سنت حسنه اهدای کتاب تأکید کرد.

وی اظهار داشت: تقویت جریان گردش کتاب در جامعه را بر افزایش سرانه مطالعه و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مؤثر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین افزود: هرچقدر کتاب‌های جدید وارد کتابخانه‌ها شود و چرخه گردش کتاب گسترش پیدا کند، شاهد افزایش سرانه مطالعه در جامعه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در اجرای طرح اهدای کتاب پیگیری می‌شود، ورود کتاب‌های کمک آموزشی به چرخه اهدای کتاب است.

کرمی تصریح کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان، به‌خصوص افرادی که کنکور را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، می‌توانند کتاب‌های کمک‌آموزشی را که استفاده کرده‌اند برای استفاده سایر داوطلبان کنکور به کتابخانه‌های محل زندگی خود اهدا کنند.

وی ضمن دعوت از مردم به مشارکت در طرح «اهدای کتاب اهدای دانایی» اظهار داشت: هم‌افزایی ظرفیت‌های مردمی و انجام تبلیغات مؤثر در این زمینه، به افزایش سرانه مطالعه کمک شایانی می‌کند.

کرمی اذعان کرد: از شهروندان عزیز و مسئولان می‌خواهیم که نگاهی به قفسه‌های کتابخانه منزل و کمدهای خود بیندازند و کتاب‌هایی را که خوانده‌اند و از آن مطالبی یادگرفته‌اند برای اشاعه این حس خوب و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، به کتابخانه محل زندگی خود اهدا کنند تا سایر مردم هم از این لذت و حس خوب بهره‌مند شوند.

گفتنی است طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» در تمام طول سال جاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان هرسین تداوم خواهد داشت.

 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از