حالت تاریک
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ا استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۵۴درصدی آموزش‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای در کرمانشاه

افزایش ۵۴درصدی آموزش‌های سازمان فنی‌وحرفه‌ای در کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه از رشد ۵۴ درصدی آموزش‌های مهارتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های که از ابتدای سال صورت گرفته، ۱۳۴ درصد تحقق آموزشی داشتیم که در مقایسه با عملکرد ۱۰ ماهه سال گذشته ۵۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه هدف برای ارائه آموزش داریم که شامل آسیب‌دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه‌دار، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌هایشان، زندانیان، ساکنین سکونتگاه غیررسمی، ساکنین مناطق روستایی، ساکنین مناطق محروم مرزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، عشایر، متقاضیان مهارت‌آموزی، مشمولان بیمه بیکاری، معتادین بهبودیافته و کودکان کار و خیابان هستند.

نوری در رابطه با آمار ارائه شده، تصریح کرد: با توجه به تعهد سالانه ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار نفر ساعت آموزش، استان کرمانشاه در این راستا عملکرد رو به رشدی مبنی بر ۲ میلیون و ۸۴۴ هزار نفر ساعت داشته است و نتیجه این دوره‌ها ارائه آموزش به ۱۶ هزار و ۸۵۰ نفر کرمانشاهی بوده است.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این آمار و اطلاعات به‌صورت سامانه‌ای و پورتالی است و هیچ‌گونه امکان کم‌وزیاد کردن از طرف سازمان نیست، بلکه هر شخصی که در سامانه ثبت‌نام کند به‌عنوان یک مخاطب قرارگرفته و ثبت پورتال می‌شود و در آمارگیری جزو آمار عملکرد لحاظ می‌شود.

نوری با اشاره به مراحل اخذ گواهی‌های فنی و حرفه‌ای، پایان دوره بیان کرد: از افرادی که در دوره‌های سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام می‌کنند ۷۰ درصد موفق به اخذ دریافت گواهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه از نظر عملکرد در جدول کشوری در وضعیت مناسبی قرار دارد و حتی در برخی از شاخص‌ها رتبه اول کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از