چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-06-04 19:52 - شماره خبر : 9282 0
کارشناس مسائل دینی:

انقلاب اسلامی پدیده‌ای برگرفته از قیام عاشورا

کارشناس مسائل دینی گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده پرثمر و برگرفته از قیام عاشورا شناخته می‌شود، ولی در دنیای امروز شاهد هستیم که یزیدیان زمان از جمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم مظلوم غزه ظلم می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: قیام امام حسین (ع) یک قیام الهی دینی و شرعی بود و هدف اصلی امام حسین (ع) مبارزه با ظلمی بود که در آن زمان توسط دستگاه ظالم یزیدی و بنی امیه، بر امت اسلامی اعمال شد. 

مدیر حوزه علمیه قرآنی حاج شهباز خان عنوان کرد: امام حسین (ع) بسیار تلاش کردند که از طریق امر به معروف و نهی از منکر و به صورت لسانی یا نامه‌ای مستکبران زمان را نصیحت کنند، اما متأسفانه بر این افراد به هیچ‌عنوان اثر نکرد و امام با شناختی که از یزید ملعون و فاسد داشتند با او تعامل نکرده و در بیعت و حکومت چنین شخصی آرام ننشست. 

سلیمانی در ادامه افزود: امام حسین (ع) پس ازعدم پذیرش بیعت با یزید به مکه مشرف شدند و به واسطه نامه‌های دعوتی که کوفیان برای ایشان فرستادند عازم کوفه شده اما با عهدشکنی کوفیان مواجه شدند و با شهادت سفیرشان در کوفه، امام (ع) در یک تنگنای ظلم قرار گرفتند که نه اجازه برگشت به مدینه را داشتند و نه رفتن به کوفه، که در نهایت جنگی شدید و جنایتی عظیم علیه امام حسین (ع) و یارانشان آغاز و منجر به شهادت ایشان و همراهان آن حضرت شد. 

مدیر حوزه قرآنی حاج شهبازخان اذعان کرد: در قیام عاشورا امام حسین (ع) و اصحابشان در ظاهر شهید شدند و اهل بیت آن‌ها اسیر شد؛ اما در نهایت پیروز و برنده این میدان امام حسین (ع) است، چرا که با شهادت امام (ع) در واقع شمارش معکوس ظلم‌ستیزی و بیداری مردم رقم خورد. 

سلیمانی تأکید کرد: امروز می‌بینیم که در طول تاریخ، امام حسین (ع) و قیام ایشان همواره الگویی برای آزادگان جهان بوده است که در حال حاضر بهترین و برجسته‌ترین نمونه و ثمره این قیام بزرگ در طول ۱۴۰۰ سال گذشته به بار نشسته انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران است که به دست امام خمینی (ره) و همراهی مردم رقم زده شد. 

سلیمانی افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده پرثمر و برگرفته از قیام عاشورا شناخته می‌شود، اما هنوز ظلم دنیا به طور کامل از بین نرفته است و در دنیای امروز شاهد هستیم که یزیدیان زمان از جمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به مردم مظلوم غزه ظلم می‌کنند. 

مدیر حوزه قرآنی حاج شهبازخان در پایان در رابطه با نابودی و مقابله با مستکبران و ظالمان با الهام از قیام عاشورا خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان، به ویژه شیعیان قطعاً با الهام از قیام عاشورای امام حسین (ع) این یزیدیان زمان را نابود خواهند کرد.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VMamy
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار