حالت تاریک

اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد

اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد

نخستین خانه خوشنویسان میان شهرستان‌های استان کرمانشاه انجمن با حضور مسئولان سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، صدراله بابلی در این مراسم، اظهار داشت: آفرینش، دین، فلسفه، علم، ادبیات و هنر ما دارای ریشه‌های فرهنگی است، لذا فرهنگ، قداست یک نظام را بیشتر می‌کند و سبب می‌شود به قله‌های افتخار دست پیدا کنیم. وی افزود: اگر در دوران انقلاب و دفاع مقدس، فرهنگ غنی نداشتیم، نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل همه کشورهای دنیا نمی‌توانست ایستادگی کند.  

 بابلی تصریح کرد: فرهنگ و هنر ناب و اصیل ایرانی برگرفته از فرهنگ عصمت و طهارت پیامبر اسلام (ص)، شهدا و قرآن است و لذا باید به آن ویژه توجه کنیم. فرماندار سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: فرهنگ، دمیدن روح تعهد در درون انسان‌ها است و البته هنرمندان ما نیز افراد متعهدی هستند.

وی بیان کرد: برخی از افراد سطحی و کلیشه‌ای از کنار هنر عبور می‌کنند، درحالی‌که به فرموده رهبر معظم، شیواترین و رساترین ابزار، ابزار هنری است.

 بابلی با بیان اینکه عروس خطوط خوشنویسی، خط نستعلیق است، گفت: هنر خوشنویسی، یک هنر قُدسی است، هنر حق‌نویسی است، از سوی دیگر مضامین هنر خوشنویسی عرفانی و معنوی است.

وی گفت: اگر بخواهیم در این عرصه خوب بدرخشیم، لازمه آن مهر، عطوفت و توجه متولیان اصلی و دیگر دستگاه‌ها است، پس اگر به‌دنبال ارزش‌گذاری در این حوزه باشیم باید به مکان، هدف‌گذاری، جشنواره‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، مراسم تکریم و تجلیل در جامعه فرهنگی و هنری اعتماد و آن‌ها را اجرایی کنیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مرحوم احمد عزیزی شاعر آئینی کرمانشاه کسی بود که مقام معظم رهبری از ایشان عیادت کردند اما در این راستا برای معرفی ایشان کوتاهی صورت گرفته است.

بابلی خاطرنشان کرد: وظیفه اداره ارشاد اسلامی در سه کلمه هدایت، حمایت و نظارت خلاصه می‌شود، لذا انتظار می‌رود در حوزه رشته‌های مختلف هنری بیشتر تلاش کنیم و به خوبی بدرخشیم.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس، هنرمندانی بودند که از خاکریزها عبور و از کیان جمهوری اسلامی دفاع کردند که این فداکاری نوعی از هنر است.

 انجمن خوشنویسی پاتوق فرهنگی و هنری است

خسرو تمری؛ رئیس اداره ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب نیز، گفت: انجمن خوشنویسی اتفاق بزرگ و ارزشمندی در شهرستان است که به‌عنوان پاتوق فرهنگی هنری به شمار می‌رود.


وی گفت: خانه خوشنویسی سرپل‌ذهاب به‌عنوان اولین خانه خوشنویسی در بین شهرستان‌های استان کرمانشاه است که باید از این ظرفیت به‌عنوان شهر دانایی استفاده کنیم زیرا سرپل‌ذهاب ارجحیت این نام را دارد و قدیمی‌ترین سنگ نوشته تاریخ آب و خاک متعلق به همین شهر است.

اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد
اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد
اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد
اولین خانه انجمن خوشنویسان در سرپل‌ذهاب افتتاح شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از