حالت تاریک
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

۲میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه بازدید کردند

۲میلیون مسافر نوروزی از جاذبه‌های کرمانشاه بازدید کردند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کردند‌.

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در نوروز امسال آمار بازدیدهای اماکن فرهنگی، تاریخی و توریستی تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به بیش از ۲ میلیون نفر رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: طی این مدت از ۲۴ اسفندتا پایان روز ۱۳ فروردین جمعا ۱۸۳ هزار و ۳۷۰ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اعم از رسمی، غیررسمی و اضطراری اقامت پیدا کردند. 

وی گفت: از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی، ۱۰۹ هزار و ۴۸۷ نفر در مراکز اقامتی غیررسمی، ۸ هزار و ۸۳۶ نفر نیز در مراکز اقامتی اضطراری اسکان پیدا کردند. 

فرمانی در ادامه گفت: در این مدت ۸۷۸ هزار و ۱۸۴ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۵۵۴ هزار و ۵۵۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی جاذبه‌های طبیعی، ۲۴۴ هزار و ۷۰۱ هزار نفر نیز از جاذبه‌های تفریحی بازدید داشته اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آمار بازدید از جاذبه های دست‌ساز، موزه‌ها، مذهبی و فرهنگی نیز بالا بوده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت یک‌هزار و ۵۲۰ فقره بازدید نظارتی نیز از تأسیسات گردشگری استان انجام شده، گفت: ۷۲۱ فقره بازدید از مراکز اقامتی، ۲۹۸ فقره بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۱۷۳ فقره بازدید از مراکز پذیرایی و بین راهی بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه یادآور شد: به‌دنبال اجرای این بازدیدهای نظارتی، برای ۹۷ واحد تشویق، ۱۸۵ واحد تذکر، ۲۹ واحد اخطار کتبی و پنج واحد نیز تعلیق و تعطیلی صادر شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از