حالت تاریک
دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه:

سپاه پاسداران تکیه‌گاه امنیت ملی است

سپاه پاسداران تکیه‌گاه امنیت ملی است

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تکیه‌گاه امنیت ملی است، گفت: این نهاد به عنوان اصلی‌ترین شمشیر برنده انقلاب اسلامی در میدان حضور دارد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، سردار حمید بزم‌شاهی اصفهانی در سیزدهمین جشنواره مالک اشتر که امروز صبح در حسینیه سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تکیه‌گاه امنیت ملی و به عنوان اصلی‌ترین شمشیر برنده انقلاب اسلامی در میدان حضور دارد.

 

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه افزود: سپاه پاسداران با شعار تولید قدرت در طی سال‌های گذشته با سرعت در پی تقویت قوای درونی خود و آماده‌سازی برای روز نهایی قدم برداشته است. 

 

وی گفت: امروز باید هرچه بیشتر به این روند تولید قدرت سرعت ببخشیم و خودمان را برای رویداد نهایی آماده کنیم. 

 

سردار بزم‌شاهی ادامه داد: سپاه پاسداران مجموعه‌ای از اجزای به‌هم پیوسته است که هر جز آن معادل کل سپاه پاسداران دارای مسئولیت است.

 

وی تصریح کرد: سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه به همان اندازه‌ای مسئولیت دارد که کل سپاه پاسداران در کل عرصه انقلاب اسلامی مسئولیت دارد. 

 

سردار بزم‌شاهی ادامه داد: همه مسئولیت پاسداری از انقلاب در این خطه و اقلیم بر عهده سپاه پرافتخار و قوی حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه است.

 

وی گفت: افرادی که در این سپاه مسئولیت دارند و فعالیت می‌کنند اعم از پاسداران بسیجیان و تمام اعضا و اجزایی که در میدان پاسداری از انقلاب اسلامی در این استان انجام وظیفه می‌کنند موظفند مسئولیت پاسداری را به طور تام و تمام شناسایی و آن را نگهداری کنند. 

 

سردار بزم‌شاهی با بیان اینکه تقویت و قدرت سپاه در شش محور اصلی دسته‌بندی می‌شود، گفت: در اشراف و برنامه‌ریزی مسئولیت حسابداری و نگهداری وضعیت این قدرت‌ها و توانمندی‌ها را بر عهده داریم و این موارد را به طور مستمر ارزیابی و کنترل می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: از نقطه نظر علم مدیریت و فرآیندها و مدیریت فرایندها سپاه پاسداران دارای یکی از پیشرفته‌ترین و مترقی‌ترین سیستم‌های مدیریتی در کشور محسوب می‌شود که به صورت سه ماهه همه ظرفیت‌های رده‌های بخش‌های مختلف سپاه مورد ارزیابی دقیق و علمی قرار می‌گیرد و کارنامه سه ماهه صادر می‌شود و در یک چرخه دائمی و مستمر مورد بهبود قرار می‌گیرد.

 

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین سرمایه‌ای که در سپاه پاسداران مورد بررسی قرار می‌گیرد و به عنوان اصلی‌ترین عنصر اصلی قدرت سپاه محسوب می‌شود سرمایه انسانی سپاه است. 

 

وی گفت: سرمایه انسانی سپاه شامل جذب بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها، ارتقا شایستگی‌های مستمر، سازماندهی بهینه، انتصاب فرماندهان از بین بهترین‌ها و شایسته‌ترین‌ها، به‌کارگیری نیروها در بخش‌های مناسب و متناسب با استعدادها و ظرفیت‌های فردی، ارتقا مستمر معنوی پاسداران، بسیجیان و آحاد مردم ارتقای آموزش‌ها و مهارت‌ها که امروزه نقش آنها را در میدان به خوبی می‌بینیم تا بتوانیم رزمندگانی صبور، استوار و مقاوم در عرصه رزمی داشته باشیم. 

 

سردار بزم‌شاهی ادامه داد: در جنگ آینده صبر، معنویت، ورزیدگی، توانمندی و فرماندهی شایسته عناصر بسیار تعیین کننده‌ای هستند که ما در بعد سرمایه انسانی باید این محور را روز به روز تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه سرمایه نرم‌افزاری به عنوان عنصر دوم سپاه محسوب می‌شود، گفت: در سرمایه نرم‌افزاری ما به تقویت دانش، آگاهی، شیوه‌ها، دستورالعمل‌ها، روش‌ها، مقررات، قوانین پشتیبان طرح‌ها نحوه‌های سازماندهی و ساختارها توجه می‌کنیم که هرچه بیشتر این موارد را بهبود داده و تقویت کنیم تا سازماندهی نرم‌افزارانه سپاه بتواند ما را در نبرد آینده یاری کند.

 

سردار بزم‌شاهی ادامه داد: سرمایه‌های سخت‌افزاری سپاه سومین سرمایه است که این سرمایه‌ها شامل زیرساخت‌های امن و قابل اتکا است که بتواند در شرایط سخت دوام بیاورد که در این خصوص مسائل مهندسی استحکامات و پدافند غیرعامل نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

 

 دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه گفت: در آخرین فناوری‌های روز در زمینه سلاح، مهمات و تجهیزات باید به گونه‌ای خود را تقویت کنیم که در شرایط تحریم و هجمه دشمن آمادگی کامل داشته باشیم. 

 

وی ادامه داد: سرمایه چهارمی که برای مقابله با دشمن و برای اثبات قدرت سپاه مورد نیاز است سرمایه اجتماعی آن است سرمایه اجتماعی یعنی عزت آبرو و احترامی که مردم برای ما قائل هستند و نفوذ اجتماعی که سپاه و بسیج در میان مردم دارد و خواهد داشت.

 

سردار بزم‌شاهی تصریح کرد: عنصر پنجم قدرت سپاه اشراف اطلاعاتی و انسجام اطلاعاتی است که در این زمینه سپاه باید در پیوند با سایر دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به صورت روزافزون به آگاهی‌های محیطی خود اتکا کند و بیش از پیش به این آگاهی‌ها گسترش و عمق ببخشد و از آنها استفاده کند.

 

سردار بزم‌شاهی افزود: عنصر ششم عنصر طرح‌ریزی و به کارگیری قدرت‌های سپاه به صورت صحیح در زمان و مکان مناسب و با آگاهی‌های به موقع و هوشمندانه از آنها است. 

 

وی گفت: ترکیب این عناصر به ما قدرتی مستحکم و شکست‌ناپذیر اعطا می‌کند که اشراف فرماندهی در سپاه پاسداران مسئولیت حسابداری این عناصر قدرت را بر عهده دارد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از