حالت تاریک
امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

بشر امروز نیازمند هدایت‌گری منجی است

بشر امروز نیازمند هدایت‌گری منجی است

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: بشر امروز علیرغم اینکه امام در غیبت است اما نیازمند هدایتگری منجی است و بیشتر دنبال این امام و کسی است که از آسمان بیاید و دستش را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی در گفتگو خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تلاش همه ائمه (ع) این بود که حتی قبل از تولد امام زمان (عج) ایشان را به دنیا معرفی کنند، حتی روز غدیر که ۲۰۰ سال قبل از تولد حضرت ولی‌عصر (عج) است، پیامبر (ص) که امام علی (ع) را به مردم معرفی می‌کند، امام زمان (عج) را نیز معرفی می‌کند، جالب است که ما در خطبه غدیر «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ» را شنیدیم ولی اگر کل خطبه را ببینیم مشاهده می‌کنیم که پیامبر (ص) از امام زمان (عج) هم رونمایی می‌کند. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب افزود: اگر بشر می‌خواهد ۲۰۰ سال بعد این امام را بشناسد باید از همین حالا ذهنش درگیر او باشد، اگر انسان ذهنش درگیر مسئله‌ای باشد به جستجو می‌پردازد، به خاطر همین است که قبل از تولد امام زمان (عج) هم حتی برخی مدعی بودند که ما مهدی موعود هستیم و مردم به سراغشان می‌رفتند، این نشان می‌دهد که جستجوی مهدی (عج) نه فقط پس از تولد منجی که پیش از تولد ایشان هم بوده است. 

وی تصریح کرد: پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به دنبال این بودند که جستجوگری مهدی (عج) و پیدا کردن این امام را در دل‌ها جا بیندازند؛ در دعای ندبه داریم نبی بعد نبی صالح بعد صالح همه دنبال این بودند که نام مهدی را برافراشته نگه دارند و پس از تولد مهدی موعود (عج) می‌بینیم که چقدر علی‌رغم اینکه این امام غایب است ولی نامش بسیار درخشیده است. 

زمانی موسوی بیان داشت: امام صادق (ع) تلاش بسیار کردند که بگویند ای مردم این امام غایب است ولی نامش می‌درخشد، این امام همام می‌فرماید: «اگر من در زمان امام مهدی (عج) بودم به او خدمت می‌کردم»  می‌خواهد نام این امام را درخشان‌تر کنند و مانند ستاره‌ای باشد که بدرخشد. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب اذعان کرد: وقتی امامی در عین غیبت نامش این‌گونه درخشش داشته باشد و در عین پشت و پساپرده قرار بگیرد ولی نورافکنیش جوری باشد که روز ابری نباشد این یعنی اینکه دیده شده است؛ تمام تلاش اهل بیت (ع) این بود که این امام در عین اینکه غایب از دیدگاه شما است ولی یادتان باشد بسیار بسیار آماده و قائم است. 

وی عنوان کرد: قائم یعنی ایستاده، وقتی ما بفهمیم امام ما ایستاده است ما هم باید ایستاده باشیم، وقتی ایستاده باشی یعنی آماده‌ای برای اینکه به یاری امامت بشتابی؛ یمنی‌ها عادت دارند که هر روز صبح شمشیری باید کنارشان باشد وقتی از آن‌ها می‌پرسی چرا این کار را انجام می‌دهید؟ می‌گویند وقتی امام ما آمد باید آماده باشیم. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب ادامه داد: این نشان‌دهنده آن است که برای امام غایبی که اتفاقاً قبل از تولد و بعد از تولدش دیده شده است و خود ایستاده است ما هم باید خود را آماده‌تر کنیم و ایستاده باشیم؛ این امام ما نباید پنهان بماند تمام تلاش دیگران این بود که امام را پنهان کنند؛ امروزه دشمنان حتی قبل از تولد امام زمان (عج) دنبال این بودند که این امام پنهان بماند اما اراده الهی و اراده مؤمنان و خوبان درگاه الهی بر این است که نام او بدرخشد. 

زمانی موسوی خاطرنشان کرد: بشر امروز علی‌رغم اینکه بی‌عدالتی را در دنیا فریاد می‌زند ولی به دنبال عدالت است، در دنیای امروز بشر به ادیان و منجی‌های جدید و به دین‌های جدید روی آورده است، خلاء اینکه یکی بیاید دستش را بگیرد و به این اضطرار رسیده جالب این است که امام ما نامش «أینَ المُضطَرُّ الّذِی یُجَابُ إذا دعی» است. 

وی در پایان گفت: وقتی انسان از جایی به بعد کم می‌آورد باید کسی بیاید و او را نجات دهد و امام زمان (عج) در عین غیبت می‌آید و بندگان را نجات می‌دهد و به خاطر همین است که بشر امروز علی‌رغم اینکه امام در غیبت است اما نیازمند هدایت‌گری منجی است و بیشتر دنبال این امام و کسی است که از آسمان بیاید و دستش را بگیرد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از