حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
بصیرت، ویژگی بارز شهدا بود
استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب:

بصیرت، ویژگی بارز شهدا بود

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب گفت: بصیرت، ویژگی بارز شهدا بود؛ آن‌ها با شناخت دقیق راه حق و با استقامتی مثال‌زدنی در این مسیر ثابت قدم ماندند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس قنبری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ مهم‌ترین رسالت برگزاری کنگره شهدای استان کرمانشاه الگوسازی، نشر و اشاعه سبک زندگی شهدا در جامعه به ویژه برای نسل جوان و نوجوان کشور است؛ تلاش در راستای زنده نگه‌ داشتن نام و یاد شهدا موجب بیداری جامعه خواهد شد. 

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب با تأکید بر اهمیت پیروی از سیره شهدا، گفت: شهدا با محبت به اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع)، الگویی بی‌بدیل از ایثار و شهادت از خود به یادگار گذاشتند؛ این عشق در وصیت‌نامه‌هایشان نیز آشکار است؛ اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم، باید سیره آن‌ها را سرمشق قرار دهیم و با محبت به اهل بیت(ع)، دل‌هایمان را به نور ایمان روشن کنیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا، اظهار داشت: با برگزاری این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان برای فراموش کردن آن‌ها، می‌توانیم نسل جوان را با سیره و سبک زندگی شهدا آشنا کرده و آن‌ها را به عنوان الگوهای برتر معرفی کنیم؛ این امر، نقش مؤثری در جلوگیری از انحراف نسل جوان و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی خواهد داشت.

قنبری ضمن اشاره به نقش کلیدی ایثارگری در توسعه جامعه، گفت: شهدا با فداکاری بی‌نظیر خود، الگویی ارزشمند از ایثار و از خودگذشتگی برای ما به یادگار گذاشتند؛ آن‌ها با گذشتن از جان خود برای دفاع از آرمان‌های انقلاب، الگویی ماندگار از ایثارگری را برای آیندگان به یادگار گذاشتند.

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب گفت: بصیرت، ویژگی بارز شهدا بود؛ آن‌ها با شناخت دقیق راه حق و با استقامتی مثال‌زدنی در این مسیر ثابت قدم ماندند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند؛ شهدا همواره چراغ راه مسیر تعالی کشور بوده‌اند و بی‌تردید عامل اصلی اتحاد و همبستگی خواهند بود. 

وی ادامه داد: شهدا خدمت در مسیر آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دادند و موجب سرافرازی جمهوری اسلامی ایران در دنیا شدند؛ تاریخ به ما نشان داده هرجا پشتیبان ولایت فقیه بوده‌ایم به مقصد رسیده‌ایم. 

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب با بیان این که کنگره شهدا فرصتی مغتنم برای معرفی و تبیین آرمان‌های شهدا به نسل جوان است، افزود: برگزاری یادواره‌ها علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، می‌تواند زمینه‌ساز تقویت روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در میان جوانان باشد و فرهنگ قدردانی از خدمت‌گزاران جامعه را ترویج نماید.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از