حالت تاریک
معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد:

بقای اصل اسلام وابسته به قیام سیدالشهدا(ع)

بقای اصل اسلام وابسته به قیام سیدالشهدا(ع)

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه بقای اصل اسلام وابسته به قیام سیدالشهدا(ع) است، گفت: نتیجه هدایت‌شدن توسط مکتب امام‌حسین(ع) عاقبت‌بخیری و سعادت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی محمدی‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام‌حسین(ع) اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: اِن‌َالحُسَین مِصبٰاح‌الهُدی و سَفینه‌النَجاة یعنی سیدالشهدا هم چراغ هدایت و هم کِشتی نجات است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمایند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه در دوران شکوهمند انقلاب افرادی وجود داشته‌اند که در مسیر هدایت نبودند اما هنگامی که با یک واسطه به سیدالشهدا(ع) وصل شدند راه صد ساله را یک شبه طی کردند؛ آنها با وصل‌شدن به سیدالشهدا(ع) به اولیای الهی پیوستند و عاقبت بخیر و سعادتمند شدند.

محمدی‌فر با بیان اینکه بقای اصل اسلام وابسته به قیام سیدالشهدا(ع) است، گفت: کسانی که می‌خواهند جاودانه شوند با توسل به سیدالشهدا(ع) در واقع به بی‌نهایت وصل می‌شوند همان‌گونه که بسیاری، در طول تاریخ با همین وصل‌شدن، ابدی شدند. 

وی گفت: دستگاه و نظام امام حسین(ع) به گونه‌ای است که انسان را در مسیر عاقبت‌بخیری قرار می‌دهد بنابراین یکی از اثرات قیام سیدالشهدا(ع) این است که انسان در مسیر هدایت قرار می‌گیرد.

محمدی‌فر افزود: در واقع نتیجه هدایت‌شدن توسط مکتب امام‌حسین(ع) عاقبت‌بخیری و سعادت است، کسی که به واسطه این دستگاه هدایت می‌شود در روز قیامت از اهل نجات خواهد بود لذا باید با دقت هدف و چرایی قیام سیدالشهدا را واکاوی کنیم.

 وی تصریح کرد: امام‌حسین(ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کردند، پس اگر کسی بخواهد به مکتب سیدالشهدا(ع) و مسیر هدایت وصل شود باید این هدف را مد نظر قرار دهد.

محمدی‌فر گفت: همان‌گونه که سیدالشهدا(ع) تمام هستی خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد، رهروان راه او نیز باید با الگوبرداری از ایشان، جزو آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند.

وی خاطرنشان کرد: نکته اول این است که خود جزو آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم و در وهله اول خود به کلاممان عمل کنیم زیرا کلام بدون عمل قطعاً تأثیرگذار نخواهد بود لذا اگر می‌خواهیم کلام و گفته‌هایمان بر روی مردم تأثیرگذار باشد خود در ابتدا اهل عمل به معروف و دوری از منکر باشیم. 

محمدی‌فر افزود: هنگامی که خود اهل عمل شدیم در مرحله بعد باید در خود احساس تکلیف کنیم تا در مواردی ورود پیدا کنیم، آمر به معروف و ناهی از منکر با رعایت شروط امر به معروف و نهی از منکر و با زبانی لیّن بدون اینکه باعث ایجاد عکس‌العمل لجوجانه در مخاطب شود می‌تواند به این فریضه مهم بپردازد.

 وی ادامه داد: امام حسین(ع) هدف دوم از قیام خود را اصلاح در امت جدشان رسول‌الله(ص) بیان کردند، از این گفته مشخص می‌شود که مردم در زمان امام حسین(ع) از راه هدایت خارج شده بودند و ایشان در خود تکلیف دیدند با قیام و شهادت خود و اصحابشان، مردم را به این مسیر بازگردانند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از