حالت تاریک
Logo
چهارشنبه, 25 مهر 1403
معاون گردشگری کرمانشاه خبر داد:

راه‌اندازی نخستین آشپزخانه گردشگری غرب کشور در کرمانشاه

راه‌اندازی نخستین آشپزخانه گردشگری غرب کشور در کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۶۱ نوع انواع غذای سنتی در استان به ثبت ملی رسیده است، گفت: اولین آشپزخانه گردشگری در غرب کشور در حال راه‌اندازی است.

وحید امیری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به ثبت ۶۱ نوع خوراک در استان کرمانشاه، اظهار داشت: کرمانشاه برترین استان در زمینه تعداد غذاهای ملی ثبت شده همچون خورش خلال، دنده‌کباب، آش‌عباس‌علی، ترخینه، کوکو پاغازه، چندنوع نان، نان برنجی، کاک و ... در ایران است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه احتمالاً بسیاری از مردم از غرفه‌های غذا و خوراک استان در نمایشگاه تهران اطلاع دقیقی ندارند، افزود: در این نمایشگاه ضیافت وزیر میراث فرهنگی و مهمانان خارجی توسط کرمانشاهیان صورت گرفت.

 وی با اشاره به اینکه کرمانشاه تنها استانی بود که با میز خوراک در نمایشگاه تهران شرکت کرد و این در حالی بود که در سنوات گذشته هیچ‌گونه برنامه‌ای برای حضور در نمایشگاه نداشته است اما امسال با دو موضوع اصلی و یک موضوع میدانی در نمایشگاه حضور پیدا کردیم.

امیری خاطرنشان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری استان رخ داده است که به خوبی در رسانه‌ها منعکس نمی‌شوند رسانه‌ها باید با قدرت در این زمینه کار کنند زیرا در حوزه گردشگری خبرها و رویدادهای خوبی به صورت روزانه در جریان است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه شهر خوراک کشور است و باید ظرفیت‌های آن در این زمینه بهتر شناسانده شوند باوجود ضعف‌هایی که هست و ما نیز آنها را می‌پذیریم تیم کنونی میراث فرهنگی بسیار خوب، منسجم و کارآمد در حال فعالیت است. 

این مسئول بیان کرد: همکاران ما آن‌قدر در زمینه نظارت خوب عمل کرده‌اند که دو ماه مانده به آغاز سفرها دو دور کامل از نظارت‌ها صورت گرفته و فعالیت‌های غیرمجاز شناسایی شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه بودجه مناسبی در اختیار حوزه گردشگری قرار نگرفته، گفت: در نمایشگاه امسال در تهران از سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده شده است و با حمایت وزارت‌خانه اولین آشپزخانه گردشگری در غرب کشور در حال راه‌اندازی است.

این مسئول عنوان کرد: سه رویداد بزرگ در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که یکی از آنها «محورهای گردشگری غرب کشور در تاریخ و تمدن» است که شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان و همدان می‌شود.

وی ادامه داد: این استان‌ها دو ماه پیش ائتلافی با نام محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب را تشکیل دادند که در واقع محوری‌ است در مقابل استان‌های اصفهان شیراز و یزد که با عنوان گردشگری مرکز ایران تشکیل داده‌اند.

 امیری افزود: از آنجا که استان‌های اصفهان شیراز و یزد با تشکیل این محور و ائتلاف، بسیار خوب عمل کردند سه استان غربی کشور شامل کرمانشاه همدان و کردستان نیز تصمیم به تشکیل محور گردشگری غرب، برای ایجاد قطب گردشگری در غرب کشور کردند.

 وی عنوان کرد: امروز چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه اولین جشنواره خوراک‌محور گردشگری تاریخ و تمدن با حضور معاون وزیر رونمایی خواهد شد و در این روز از لوگوی این جشنواره با نام استان کرمانشاه رونمایی می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: با بخش خصوصی تعاملات سازنده‌ای داشته‌ایم رسانه‌ها باید این رویدادهای بزرگ را به سمع و نظر همگان برسانند و نباید مورد غفلت خبری واقع شوند.

 انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از