حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

جشن‌های دهه کرامت کرمانشاه باید گسترده باشد

جشن‌های دهه کرامت کرمانشاه باید گسترده باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شور و نشاط اجتماعی باید در دهه کرامت افزایش پیدا کند گفت: جشن‌های دهه کرامت کرمانشاه باید گسترده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری صبح دوشنبه در نشست برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه اظهار داشت: به فضل الهی برنامه‌های دهه کرامت با تنوع و تعداد بسیار بالا و با رویکردهای فرهنگی توسط متولیان تدارک دیده شده است که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: همواره یکی از نقدهایی که به دستگاه‌های فرهنگی از سوی برخی افراد مطرح بوده عدم پرداختن به شادی و نشاط اجتماعی در ایام مذهبی نسبت به مجالس عزاداری در مناسبت‌های مختلف است که باید به این موضوع بیش از گذشته توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری بیان کرد: دین مبین اسلام هیچ‌گونه مخالفتی با شادی و نشاط مردم ندارد اما این شادی باید در چهارچوب اسلام و حلال باشد و با تا‌کید بر این موضوع هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروزی با فراخوان‌هایی که توسط گروه‌های خارج‌نشین منتشر شد برگزاری جشن‌هایی تحت عنوان جشن نوروز با اختلاط زنان و مردان و رفتارهای ناپسند صورت گرفت که حرام بود و یکی از دلایل عمده آن عدم برگزاری مجلس شادی و نشاط توسط مسئولان است که به همت و تخصص نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: نسل جوان امروز با توجه به فراگیر شدن فضای مجازی و دسترسی گسترده به مطالب مختلف نیازمند اقدامات فرهنگی ویژه است و دهه کرامت می‌تواند فرصت مناسبی برای ارتباط بهتر و بیشتر با نوجوانان و جوانان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد که این بزرگواران مایه خیر و برکت فراوان برای کشورمان هستند اما در دهه کرامت نیازمند چند برنامه شاخص هستیم که در تمام شهرها و روستاهای استان کرمانشاه برگزار شود.

وی با اشاره به برنامه قرآنی محفل خاطرنشان کرد: این برنامه استعدادهای قرآنی را شناسایی و به مردم معرفی می‌کند و علاوه بر آن لحظات شادی را برای مردم رقم می‌زند و ما نیز می‌توانیم در مراکز استان‌ها متناسب با شرایط استان این برنامه را با بهره‌گیری از هنر و زیبایی تولید و برای مردم پخش کنیم و مسئولان امر باید برای تهیه چنین برنامه‌هایی تلاش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: کانون‌های خدمت رضوی یکی از مصادیق مردمی‌سازی عملی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است و مقام معظم رهبری نیز فرمودند در عرصه فرهنگی همانند اقتصاد به دلیل عدم مردمی‌سازی امور دچار مشکل هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید به الگویی برای برگزاری جشن‌های ملی و مذهبی در سایر ایام سال قرار بگیرد و مسئولان و متولیان کارهای فرهنگی باید به دنبال شور و نشاط اجتماعی حلال باشند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از