حالت تاریک

حجاب آینه بی‌غبار خوبی‌هاست

حجاب آینه بی‌غبار خوبی‌هاست

موضوع عفاف و حجاب یکی از آن دسته موضوعاتی است که همواره در معرض توجه قرار داشته و جزو اثرگذارترین مسائل فرهنگی جامعه ما به شما می‌رود، تا جایی که خیلی‌ها حجاب را آیینه بی‌غبار خوبی‌ها می‌دانند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ موضوع حجاب و پوشیدگی در انسان‌ها خصوصا برای بانوان از دیرباز وجود داشته است و قدمت آن شاید به هزاران سال قبل بازمی‌شود، با نگاهی به بسیاری آثار تاریخی و عکس نگاشته‌ها در می‌یابیم تصاویری که از زنان در آثار باستانی نقش بسته همگی دارای پوشش بوده‌اند. 

همین موضوع نشان می‌دهد توجه به بحث عفاف و حجاب از زمان‌های قدیم نیز امری مرسوم و حتی واحب بوده است و نجیب زادگان و زنان اصیل حجاب را به عنوان نمادی از برتری و فضیلت با خود همراه داشته‌اند. 

در دنیای امروزی بسیاری از کارشناسان معتقدند انسان از طریق عفاف و حجاب و رعایت حریم هاست که می‌تواند خود را از خطرات مصون نگه داشته و گوهر گران سنگ حیا و پاکدامنی را در آغوش خود حفظ می‌کند. 

بی‌تردید می‌توان حجاب را بهترین وسیله برای حضور زن در اجتماع دانست که در قالب آن بانوان می‌توانند از امنیت اجتماعی و تعالی روح برخوردار شوند. 

ایجاد امنیت روحی و روانی، افزایش‌شان و شخصیت و تعالی رفتار و کرامت بانوان از دیگر فوایدی است که حجاب برای زنان به همراه دارد و آن‌ها را در زمره شهروندانی قانونمدار قرار می‌دهد. 

تاثیر حجاب در حوزه خانواده نیز بسیار ملموس و محسوس است تا جایی که کارشناسان معتقدند حجاب می‌تواند کانون خانواده را استحکام بخشد و آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی را برای زنان محقق کند. 

علاوه بر همه این‌ها با نگاهی به آیات و روایات نیز در می‌یابیم که موضوع عفاف و حجاب بارها از سوی خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) مورد تاکید و توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که ۲۴ آیه قرآن کریم به امر حجاب و عفاف پرداخته است. 

آیه‌های ۲۰.۲۲، ۲۶.۲۷ و ۳۱ تا ۳۳ سوره اعراف، ۵۳ تا ۵۵ سوره احزاب، ۲۷ تا ۳۱ نور و… همه در خصوص لزوم عفاف و حجاب و پوشیدگی سخن گفته‌اند و انشان را به رعایت پوشش مناسب دعوت کرده اند. 

از سوی دیگر ائمه اطهار(ع) نیز مکررا نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرده‌اند تا جایی که پیامبر مکرم اسلام(ص) زنان پوشیده را دعا کرده و می‌فرمایند: پروردگارا زنانی که خود را پوشیده نگه می‌دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان. 

همچنین مولای متقیان حضرت علی(ع) نیز می‌فرمایند پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوان و زیبایی اوست، یا امام صادق(ع) نیز در این باره فرموده‌اند حجاب زن برای طراوت و زیبایی‌اش مفیدتر است. 

در مجموع می‌توان عنوان کرد که پیام نهایی پوشش، عفت و پاکدامنی در واقع خداترسی و ایجاد حریمی امن برای زنان محجبه است و مردان جامعه نه تنها به چنین بانویی چشم طمع نخواهند داشت بلکه او را نیرویی بالفعل در وسعت بخشی به امنیت اجتماعی دانسته و نجابت را ستایش می‌کنند. 

 

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از