پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-14 01:10 - شماره خبر : 9540 0
جانشین سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

حدیث سلسلةالذهب بر امامت تأکید دارد

جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) بهترین الگو هستند، گفت: حدیث سلسلةالذهب بر امامت تأکید دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی اشک‌تلخ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: همزمان با روزهای پایانی ماه صفر و فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع) شاهد حضور میلیونی زائران در بارگاه نورانی رضوی هستیم که نشان‌دهنده عشق و ارادت ویژه ایرانیان به خاندان اهل‌بیت (ع) است.

جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در ایام شهادت حضرت رضا (ع) خیل عاشقان و ارادتمندان این امام پای پیاده راهی مشهد مقدس می‌شوند و خادمان رضوی در مسیرهای منتهی به این شهر پذیرای زائران هستند که جلوه‌های بی‌نظیری را خلق کرده است.

اشک‌تلخ تصریح کرد: سیره و زندگی اهل‌بیت (ع) بهترین الگوی برای مسلمانان است تا بتوانند راه سعادت را طی کنند و همچنین علما و شهدای بسیاری حاجت خود را از امام رضا (ع) گرفته‌اند زیرا آنها واسطه مناسبی برای رسیدن به خداوند متعال هستند.

وی با اشاره به حدیث سلسلةالذهب بیان کرد: این حدیث در مسیر حرکت امام رضا (ع) به شهر طوس و در نیشابور بیان شد که بیش از ۲۰ هزار نفر آن را نقل کرده‌اند و مضمون این حدیث قدسی در مورد توحید است.

جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در این حدیث پدران خود را معرفی می‌کنند و علاوه بر آن که مسئله توحید را مطرح می‌کنند به موضوع امامت می‌پردازند.

اشک‌تلخ با بیان اینکه امامت یکی از اصول دین است، افزود: امروز شیعیان از کیلومترها دورتر از حرم رضوی پیاده به مقصد شهرهای زیارتی حرکت می‌کنند تا خود را برای اجرای دستورات الهی آماده کنند.

وی عنوان کرد: اگز ما بتوانيم ولایت‌پذیری را در جامعه اسلامی ترویج و تبلیغ کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و می‌توانیم خود را برای ظهور و سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) آماده کنیم.

جانشین سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: اگر در طول تاریخ موضوع ولایت‌پذیری به خوبی شکل می‌گرفت شاهد انجراف و بروز بسیاری از مشکلات نبودیم و باید همواره در مسیر ولایت حرکت کنیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpKkW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار