حالت تاریک
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور:

دانشجو باید در جامعه جریان‌سازی کند

دانشجو باید در جامعه جریان‌سازی کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور گفت: دانشجو باید در جامعه پویایی و نشاط ایجاد کند، محیط اطراف خود را متحول سازد، جریان و موج ایجاد کند و جامعه را در مسیر حرکت روبه‌ جلو قرار دهد.

عزیزاله رحمتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن تبریک روز دانشجو از دانشجویان به‌عنوان راهبران علمی کشور یاد کرد و اظهار داشت: رشد اقتصادی یک جامعه در گرو به‌کارگیری علم و فناوری در عرصه‌های مختلف است و در این میان، دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان راهبران علمی کشور، مهم‌ترین نقش را در بهره‌گیری از علم برای خلق ثروت و تحول در عرصه اقتصاد و صنعت ایفا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان به کشور و موفقیت و پیشرفت آن بی‌اعتنا باشند و به‌جای تحرک و بالندگی، به رخوت و ایستایی روی آورند، تردیدی نیست که دستاوردهای فعلی و چشم‌اندازهای جامعه در تمامی ابعاد رو به زوال خواهد رفت.



علم‌آموزی مهمترین رسالت دانشجویان است

رحمتی علم‌آموزی را رسالت اصلی دانشجویان برشمرد و اذعان داشت: در جهان‌بینی اسلام‌طلب، علم بر هر مرد و زن واجب است و لذا دانشجو برای اینکه به مقامات عالیه علمی برسد باید تلاش و کوشش را در فراگیری علم افزایش دهد.

وی فراگیری علم، تثبیت آن، توسعه و تکمیل آن و نشر آن در میان مردم را چهار اصل ماهیت علم‌آموزی دانست که باید همیشه به آن اهتمام ویژه شود.


کرسی‌های آزاد اندیشی سکوی تمدن‌سازی اسلامی در دانشگاه‌هاست

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور از کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها به‌عنوان سکوی تمدن‌سازی اسلامی یاد کرد و گفت: آزاداندیشی راهکاری در راستای تمدن‌سازی اسلامی و رشد علم و تولید فناوری و فرهنگ است.

رحمتی ادامه داد: اگر بخواهیم در زمینه گسترش و توسعه واقعی فرهنگ و اندیشه و علم کار کنیم، احتیاج داریم به اینکه از مواهب خدادادی و در درجه اول آزاداندیشی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی در همه عرصه‌های علوم پایه، طبیعی و به‌ویژه علوم انسانی از فرهنگ، اقتصاد، فلسفه، کلام، سیاست، جامعه‌شناسی و…را در بر می‌گیرد و در همه این محورها لازم است که کرسی تشکیل شده و نظرات و دیدگاه‌های مختلف به بحث و گفتگوی علمی گذارده شود.

وی یادآور شد: روشن است که از میان موضوعات مختلف موضوعاتی که در شرایط کنونی در جامعه به صورت جدی مطرح است مانند مباحث حکومت دینی، ولایت فقیه، مردم‌سالاری، آزادی سیاسی و سکولارسیم،
جریان فتنه و جریان انحرافی و سیاست خارجی و مسائل فرهنگی و راهکارهای مقابله یا آسیب‌های فرهنگی و ارتقای فرهنگ دینی وملی و مباحث اقتصادی، هدفمندکردن یارانه‌ها و راهکارهای پیشرفت اقتصادی و مساله اشتغال و ازدواج و… از اولویت بیشتری بهره‌مند است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید به دانشجو میدان داد، ابراز داشت: میدان دادن به دانشجویان یکی دیگر از کارهایی است که باید در زمینه مسائل گوناگون اجتماعی، سیاسی و علمی انجام بگیرد زیرا دانشجویان آینده‌سازان کشور هستند و پیشرفت هر کشوری در گرو تلاش دانشجویان آن برای علم‌آموزی و فعالیت مفید و موثر در همه عرصه‌ها است.v

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از