حالت تاریک
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

زبان فارسی گنجینه گران‌بهای فرهنگ ایرانی است

زبان فارسی گنجینه گران‌بهای فرهنگ ایرانی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه زبان هر ملتی بخشی از هویت آنها است، گفت: زبان فارسی گنجینه گران‌بهای فرهنگ ایرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدامین بهرامی صبح امروز چهارشنبه در نشست پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی اظهار داشت: زبان فارسی یکی از ارکان هویتی ایرانیان است که در طول قرن‌های متمادی حفظ شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: زبان فارسی دارای ظرافت‌های خاص خود است که در سایر زبان‌ها نمونه آن کمتر وجود دارد.

بهرامی تصریح کرد: شاعران و نویسندگان ایرانی در قرن‌های گذشته در مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان نسبت به حفظ و انتقال زبان فارسی به نسل‌های آینده اقدام کرده‌اند و وظیفه امروز ما حفظ این گنجینه گران‌بها است.

وی ادامه داد: شاعران و نویسندگان ایرانی با بهره‌گیری از هنر؛ حکمت، دانش و فرهنگ کهن ایرانی را در قالب شعر و نثر به نسل‌های آینده منتقل کرده‌اند و دلیل ماندگاری این آثار استفاده از ابزار فرهنگ و هنر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زبان فارسی امروز مورد توجه کشورهای جهان قرار گرفته و حتی در دانشگاه‌های مطرح دنیا زبان فارسی تدریس می‌شود و مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفته است.

بهرامی عنوان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر مسئله فرهنگ و هنر توجه داشته‌اند و با وجود کارهای بسیار اما همواره به فرهنگ تأکید کرده‌اند و دیدارهای خود را با اصحاب فرهنگ و هنر به صورت پیوسته برگزار می‌کنند و امسال نیز از نمایشگاه کتاب بازدید سه ساعته بعمل آورند.

وی اضافه کرد: در جریان بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب تسلط ایشان را بر حوزه کتاب مشاهده کردیم که بسیاری از کتاب‌های عرضه شده این دوره را مطالعه کرده بودند و حتی در زمان قبل از پیروزی انقلاب نیز کتاب‌های معروف و تاثیرگذار سایر کشورها را مطالعه کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: وظیفه امروز مهم ما پاسداشت و حفظ زبان فارسی و انتقال آن به نسل‌های آینده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از