حالت تاریک
معاون سیاسی-امنیتی فرماندار کنگاور:

زینب(س) اولین مدافع حقوق بشر در تاریخ

زینب(س) اولین مدافع حقوق بشر در تاریخ

معاون سیاسی-امنیتی فرماندار کنگاور گفت: حماسه آفرینی و قیام امام حسین(ع) و شهدای کربلا ماندگارترین حماسه تاریخ اسلام، و حضرت زینب(س) اولین منادی و مدافع حقوق بشر و کرامت انسانی در طول تاریخ بشریت است.

هوشنگ یوسفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن تسلیت عاشورای حسینی و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: حضرت زینب(س) به خون پاک ریخته شده امام حسین(ع) و یاران با وفایش در سرزمین گرم کربلا عینیت بخشید و لذا امروز از ایشان به عنوان الگوی اولین منادی و مدافع واقعی حقوق بشر و کرامت انسانی در طول تاریخ بشریت می‌توان یاد کرد.

 

یوسفی قیام امام حسین(ع) را سرشار از معرفت و عشق به خداوند دانست و تأکید کرد: افرادی که در رکاب امام حسین(ع) ماندند هدف قیام ایشان را به معنای واقعی درک کردند و در آن شرایط با اختیار کامل و با آگاهی از هدف، با بصیرت و با درک واقعیت تا آخر ماندند. 

 

وی با بیان اینکه عاشورا نمونه بارز آزادی و اختیار در عمل بود خاطرنشان کرد: در مکتب عاشورا، یاران امام حسین(ع) درس عشق و عاشقی به معبود را با پیروی از امام مظلوم در میدان عمل آموختند.

 

یوسفی علت ماندگاری راه سیدالشهدا را حضور در جبهه حق، آزادی انتخاب داشتن در جبهه حق برای ماندن با وصف اطمینان از عاقبت ایستادگی یعنی شهادت در جبهه حق عنوان کرد و ابراز داشت: این ویژگی منحصر به فرد در آزادی مطلق در انتخاب راه بدون اجبار و اکره در زمان امامان به خصوص در آن شرایط در زمان امام حسین(ع) تکمیل کننده این راه ماندگار تا ابد شد.

 

وی جمله «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» را واقعیتی دانست که امروز باید به عنوان یک اصل در جهت تحقق جهاد تبیین مدنظر قرار گیرد و تصریح کرد: حضرت زینب(س) بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از مهم‌ترین و تأثیرگزارترین افرادی بود که قیام امام حسین(ع) را تکمیل کرد. 

 

یوسفی ادامه داد: قیام سیدالشهدا با رفتار عملی و شجاعت ها و حفظ شأن، کرامت انسانی و عزت نفس در آن شرایط سخت حتی در زمان اسارت توسط حضرت زینب(س) در معیت و همراهی امام سجاد(ع) هدف و فلسفه قیام شد.

 

یوسفی با اشاره به خدعه و نیرنگ یزیدیان در وارونه جلوه دادن واقعه عاشورا، گفت: یزیدیان چنان تبلیغات قوی را برای بی اثر کردن قیام راه انداخته بودند که حتی کسانی که شناختی نسبت به امام حسین(ع) و اهل بیت آندحضرت داشتند یا بی‌طرف بودند باورشان شده بود که امام و یارانشان از دین خارج شده اند؛ لذا حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با معرفی خود و اهل بیت و اینکه یزید و سپاهیانش به جنگ اهل بیت پیامبر رفتند ‌نیت و نیرنگ‌های آنان را افشا کردند.

 

 هوشنگ یوسفی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در مجلسی که یزید ترتیب داده بود آنچنان خطبه ای ایراد نمودند که یزید در آن مجلس رسوا شد اذعان داشت: زینب کبری(س) حقیقت قیام را برای همگان تبیین کرد و این چنین با شجاعت تمام در آن شرایط که اسیر در دست دشمن بود از اسلام دفاع کرد و چهره واقعی یزید و یزدیان را برملا نمود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از