دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-05 00:01 - شماره خبر : 9287 0
معراجی‌های کرمانشاه؛

شهید «داریوش ریزوندی» را بیشتر بشناسیم

شهید «داریوش ریزوندی» در عملیات مسلم بن عقیل (ع) در تاریخ دهم آبان ماه سال ۱۳۶۱ به مقام شهادت نائل شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ شهید داریوش ریزوندی در سال ۱۳۳۶ در اسلام آباد غرب کرمانشاه متولد شد. 

وی از کودکی به ورزش علاقه‌مند بود و همزمان با تحصیل به ورزش کشتی نیز می‌پرداخت تا جایی که قهرمانی در مسابقات کشتی دانش آموزی جز اولین افتخارات ورزشی او بود. 

داریوش در سالهای ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ با آغاز اعتراضات مردمی علیه شاه به صف انقلابیون پیوست و در سازماندهی نیروهای انقلابی شهرشان برای مبارزه نقش فعالی داشت. پیاده کردن نوارهای سخنرانی امام خمینی الله و تکثیر و پخش اعلامیه از کارهایی بود که در دوران مبارزه پیوسته انجام می‌داد. همزمان در مسابقات کشتی شرکت می‌کرد و قهرمان می‌شد. 

پس از گرفتن دیپلم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، داریوش معلم ابتدایی کودکان روستاهای کوزران شد. 

او از بنیانگذاران اصلی کمیته سپاه بسیج و جهاد سازندگی در شهر اسلام آبادغرب بود و ضربات کاری بر پیکر ضد انقلاب در غرب وارد کرد طوری که دشمن برای سر او جایزه گذاشته بود. پس از مدتی در کمین ضد انقلاب به اسارت درآمد ولی در حین انتقال به کمک رزمندگان اسلام آباد غرب آزاد شد. 

با آغاز جنگ تحمیلی به سپاهیان اسلام پیوست و در مناطق عملیاتی غرب ایران مشغول نبرد شد تا اینکه پس از مدتی از غرب به جنوب آمده و با عضویت در تیپ ۲۷ محمد رسول الله ﷺ، در عملیات الی بیت المقدس شرکت کرد و در آزادسازی خرمشهر نقش آفرینی کرد. پس از عملیات رمضان از سوی فرمانده لشکر ۲۷ شهید همت به فرماندهی گردان مالک اشتر منصوب شد و پس از آن نیز در عملیات مسلم بن عقیل، فرماندهی گردان مالک اشتر تیپ محمد رسول الله را بر عهده داشت تا اینکه در دهم مهرماه ۱۳۶۱ در عملیات مسلم بن عقیل و در منطقه‌ی سومار نزدیک پاسگاه عراق با ترکش خمپاره به فیض شهادت رسید.

https://mersadnews.ir/short/VdjKk
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار