دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-13 00:01 - شماره خبر : 9513 0
معراجی‌ها؛

شهید جهادگر کاکارضا غلامی را بیشتر بشناسیم

شهید جهادگر کاکارضا غلامی در جریان عملیات شکوهمند مرصاد به اسارت مزدوران بعثی عراق درآمد و پس از دو سال رنج و شکنجه سرانجام در تاریخ هفتم آبان ۱۳۶۸ در اردوگاه اسرای ایران در خانقین به شهادت رسید.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ جهادگر شهید کاکارضا غلامی در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی در روستای نوده از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب دیده به جهان گشود، شهید غلامی به علت عدم امکانات مالی از تحصیل بازماند.

از خصوصیات بارز شهید روحیه تعاون و همیاری، انجام واجبات و ترک محرمات بود، در دوران انقلاب اسلامی همگام با دیگر اقشار ملت در تظاهرات و حرکات انقلابی حضور داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تجاوز نظامی عراق علیه نظام جمهوری اسلامی در جبهه‌ها حضور یافت فعالیت ایشان در ستاد بازسازی تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت در همان سال بود که به عضویت جهادسازندگی شهرستان سرپل‌ذهاب درآمد با توجه به اینکه سال‌های ۱۳۶۴ و ۱۳۶۷ اوج جنگ و عملیات‌های پی در پی رزمندگان اسلام بود نیاز به سنگر سازان بی سنگر در جبهه بیشتر احساس می‌شد.

به منظور ادای تکلیف به جبهه‌های جنوب شلمچه اعزام شد و پس از اتمام مأموریت به محل خدمتی خویش بازگشت در همین هنگام عملیات غرورآفرین مرصاد در غرب کشور نیز آغاز شده بود.

شهید غلامی در جریان عملیات شکوهمند مرصاد به اسارت مزدوران بعثی عراق درآمد و پس از دو سال رنج و شکنجه سرانجام در تاریخ هفتم آبان ۱۳۶۸ در اردوگاه اسرای ایران در خانقین به شهادت رسید و بعد از ۱۳ سال پیکر پاکش به همراه پیکرهای مطهر ۵۷۰ شهید آزاده در تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۸۱ از مرز خسروی به خاک میهن اسلامی وارد شد و پیکر مطهر شهید در جوار حرم مطهر احمد ابن اسحاق (ره) و دیگر شهیدان همیشه جاوید و سرافراز در خاک آرمید.

https://mersadnews.ir/short/eoQyD
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار