پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-03 14:14 - شماره خبر : 9250 0
فرماندار کرمانشاه:

شیعه و سنی عاشق امام حسین(ع) هستند

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اقوام و مذاهب از ملیت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین حضور دارند، گفت: شیعه و سنی عاشق امام حسین (ع) هستند.

محمدرضا آمویی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) می‌فرمایند:«در عصر ظهور و آخرالزمان نام حضرت سیدالشهدا (ع) به گوش تمام جهانیان خواهد رسید»؛ اگر به قبل از راهپیمایی بزرگ و عظیم اربعین نگاه کنیم، نام امام حسین (ع) در دنیا مظلوم بود.

فرماندار کرمانشاه گفت: در راهپیمایی بزرگ اربعین از تمام ادیان و اقوام مختلف جهان حضور دارند و صحنه‌های بی‌نظیری از وحدت و برادری را در کنار یکدیگر و زیر پرچم اباعبدالله‌الحسین (ع) رقم زده و تصاویر با شکوهی را در مسیر مشایه نجف به کربلا به‌ نمایش می‌گذارند.

آمویی خاطرنشان کرد: از کشورمان نیز حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده‌اند، که این حرکت رویداد مهم و ارزشمندی در جغرافیای شیعه است که دشمن سعی در تضعیف آن دارد.

وی ادامه داد: تعداد بسیار زیادی از مردم و علاقمندان به امام حسین (ع) در راهپیمایی اربعین شرکت کردند اما تعداد دیگری از عاشقان خاندان اهل‌بیت (ع) مشغول خدمات‌رسانی و پذیرایی از زائران اربعین بودند که باید گفت اجر این عزیزان اگر کمتر از زوار سیدالشهدا(ع) نباشد، کمتر نیست.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه اربعین حسینی به یک رویداد جهانی تبدیل شده است، افزود: امروز ایستادگی و مقاومت امام حسین (ع) به یک مکتب برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده و مشاهده می‌کنیم این روحیه و تفکر میان جوانان اروپا و آمریکا ایجاد شده است.

آمویی با بیان اینکه عشق به امام حسین (ع) حد و مرز ندارد، بیان کرد: در مسیر راهپیمایی اربعین که از نجف تا کربلای معلی در حال انجام است شیعه و سنی‌ بدون هیچ‌گونه مشکلی در کنار یکدیگر در حال خدمت و پذیرایی از زائران اربعین هستند.

https://mersadnews.ir/short/4LBd9
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار