حالت تاریک
شهید فهمیده الگوی غیرت دینی و ملی است؛

ضرورت گسترش فرهنگ استکبارستیزی میان قشر جوان

ضرورت گسترش فرهنگ استکبارستیزی میان قشر جوان

ترویج روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین دانش‌آموزان از نقش‌های اصلی بسیج دانش‌آموزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هفته بسيج دانش‌آموزی كه با سالروز شهادت حسين فهميده؛ بزرگ مردی کوچک آغاز می‌شود که امام امت از این بسیجی نوجوان به‌عنوان «رهبر» یاد کردند و به 13 آبان که نماد استكبار‌ستيزی آينده‌سازان كشور است، ختم می‌شود.

 

همچنین سالروز شهادت حسین فهمیده روز بسیج دانش‌‎آموزی نیز نام دارد که ترویج روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین دانش‌آموزان از نقش‌های اصلی بسیج دانش‌آموزی است لذا نقش فرهنگ بسیجی در پیشبرد اهداف جامعه روشن است زیرا اگر بسیج نبود مسلماً انقلابی هم رخ نمی‌داد.

 

 بسیج دانش‌آموزی ظرفیتی برای تربیت مدیران آینده است

 صلاح‌الدین قره‌تپه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 820  دانش‌آموز شهید استان کرمانشاه، اظهار داشت: روز هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده هفته بسیج دانش‌آموزی نام گرفته است.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌‍‌اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: در این هفته از هشتم تا سیزدهم آبان در راستای تعمیق ارزش‌های انقلاب و فعالیت‌های تربیتی برای معرفی شهید فهمیده به‌عنوان یک الگوی تمام قد برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه شهید فهمیده الگویی در فرهنگ اسلامی است، تصریح کرد: این الگو در دامان ولایت پرورش یافته و با فرهنگ اصیل اسلامی سیراب شد و اکنون به‌عنوان الگوی دانش‌آموزان معرفی می‌شود.

 

قره‌تپه با بیان اینکه امام راحل فرمودند رهبر من آن طفل ۱۳ساله است که نارنجک به کمر می‌بندد و زیر تانک می‌رود، گفت: چنین شخصیتی با این ویژگی‌ها در هیچ فرهنگی پیدا نمی‌شود حتی در جنگ‌های جهانی هنوز  شخصیتی مثل شهید فهمیده پیدا نشده که از وطن و هویت خود این‌گونه دفاع کند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکنون نوجوان گام دوم و تراز انقلاب اسلامی با علم، بصیرت، دانش و دشمن‌شناسی گوش به فرمان ولایت و پای کار انقلاب است و قطعا گام دوم انقلاب که تحقق تمدن اسلامی است، با ساختن این نسل محقق می‌شود.

 

وی خودسازی و معنویت را عاملی برای ارتقای دانش‌آموزان خواند تا به مقام شهیدانی همانند شهید فهمیده دست یابند و گفت: غیرت دینی و ملی هم از لازمه‌های هر انسانی است که بر اساس آن نمی‌توان شعار استکبارستیزی را منکر شد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت نبی‌‍‌اکرم(ص)  تاکید کرد: بسیج دانش‌آموزی ظرفیتی برای تربیت مدیران آینده است و باید از این پتانسیل به خوبی بهره گرفت.

 

ضرورت استکبار ستیزی و گسترش این فرهنگ در میان قشر جوان

حجت الاسلام مهدی عبدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به در پیش بودن ۱۳آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، بر ضرورت استکبار ستیزی و گسترش این فرهنگ در میان قشر جوان تاکید کرد و اظهار داشت: غیرت دینی و ملی از جمله لازمه‌های هر انسانی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب انسان‌هایی باید تربیت شوند که دوستدار کشور و استقلال آن باشند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به تقارن این ایام با سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: نهادهای بین‌المللی باید هر چه سریع‌تر با صدور قطعنامه‌ای حملات را متوقف کند و با عاملان این جنایات جنگی برخورد کنند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند رمز از بین رفتن رژیم صهیونیستی مقاومت و اتحاد است و تمام این تحرکات ریشه در یوم‌الله‌هایی همچون ۱۳ آبان و روز قدس دارند.

 

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه برکت خون شهدا امروز آمریکا و استکبار در مقام ضعف قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب نوجوانان و جوانان نماد امیدآفرینی در جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: ساخت هویت انقلابی، بصیرت‌افزایی و افزایش روحیه استکبارستیزی از اهداف اصلی در هفته بسیج دانش‌آموزی است.

 

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به اینکه در بسیج دانش‌آموزی بیشتر، کارهای تبیینی صورت می‌گیرد، گفت: دانش‌آموزان باید با الگوسازی شهدا، راه پر اقتدار انقلاب را ادامه دهند.

 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در دوران دفاع مقدس از جمله اقشاری که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند دانش‌آموزان بودند که در این میان شهید حسین فهمیده یکی از الگوهای دانش‌آموزان و شهدای دوران دفاع مقدس است.

 

 همچنین یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار و نماد آن یوم‌الله ۱۳آبان است که ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران موجب اقتدار، عزت و بالندگی ملت بزرگ ایران شده است.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از