دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-31 15:55 - شماره خبر : 9158 0
امام جمعه هرسین:

مسجد کانونی برای نشاط معنوی است

امام جمعه هرسین با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: مسجد کانونی برای انبساط خاطر، نشاط معنوی و روحی و روانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رضایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به روز جهانی مسجد و اهمیت جایگاه آن، اظهار داشت: در عصر کنونی که ذائقه برخی افراد در رفتار فردی و اجتماعی به‌واسطه تأثیر فضای مجازی بر زندگی حقیقی آن‌ها دستخوش تغییر شده و الگوهای بدل و جعلی جایگزین الگوهای صحیح شده در نتیجه نیاز به اصلاح سبک زندگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. 

امام جمعه هرسین افزود: موثق‌ترین و بهترین شیوه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی تبعیت عملی و استفاده از  سبک زندگی اسلامی اصیل است و می‌توان گفت شیوه‌ای برگرفته از معارف غنی دینی است که مشئ و چگونگی زندگی ما را در امور فردی  و اجتماعی، رفتارها و باورها و حتی نوع معماری محل سکونت ما را ترسیم می‌کند. 

وی تصریح کرد: از اولین و اساسی‌ترین موارد برای تحقق اصلاح سبک زندگی، بندگی خالصانه خداوند متعال و معادباوری و اولویت قرار دادن امور اخروی بر دنیوی است و اینکه خود را به معنای واقعی بنده خدا دانسته و خود را در محضر پرودگار ببینیم که اگر این محقق شود انسان‌ها دیدگاه، رفتار، خواسته‌ها و روابطشان بر اساس خواست و رضایت پروردگار رقم می‌خورد. 

رضایی گفت: یکی از مکان‌های مناسب برای ارائه الگوهای رفتاری صحیح و ترسیم نقشه راه، مساجد هستند و به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) محبوب‌ترین مکان‌ها نزد خداوند مساجد هستند. 

امام جمعه هرسین افزود: مسجد کانونی برای انبساط خاطر، نشاط معنوی و روحی و روانی است، برکات مسجد فراوان است که با سلامت نفس و خانواده ارتباط عمیقی دارد. 

وی افزود: حضور در میان مؤمنان و مطلع شدن از اوضاع یکدیگر  و تلاش در رفع مشکلات مردم بخشی از برکات وجودی مساجد است. 

رضایی خاطرنشان کرد: رسول خدا (ص) در بدو ورود به مدینه اولین اقدام خود را در احداث مسجد متمرکز فرمودند و تصمیمات کلان و حلقه‌های مشورتی را در مسجد انجام می‌دادند. 

وی گفت: ارتباط همیشگی با مسجد موجب کاهش آمار جرم و جنایت و طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی و نیز بهبود روحیه، سطح فکر و اصلاح فرهنگ جامعه و نیز انس و الفت عمومی می‌شود. 

امام جمعه هرسین افزود: امروزه که دشمنان به انحاء مختلف و با ارائه الگوهای نامناسب خانواده‌های ما را مورد هدف برنامه‌های شیطانی خود قرار داده همه ما تلاش فکری و عملی کنیم که مساجد را احیاء و محوریت را بر این  پایگاه امن الهی متمرکز کنیم. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eqvOj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار