دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-26 07:04 - شماره خبر : 8996 0
معاون آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت مطرح کرد:

تبیین نقش زنان در زمینه‌سازی برای ظهور

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت نقش زنان در زمینه‌سازی برای ظهور مهم دانست و تأکید کرد: زن باید از نظر سیاسی تحلیل‌گر باشد و این به معنای منتظربودن برای امام زمان (عج) است، اگر سیاسی نباشند مهدی موعود نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛  اظهار داشت: ایراد ندارد که زنان جزئی‌نگر هستند ضمن اینکه تفاوت‌هایی در مقدار این جزئی‌گری در آن‌ها وجود دارد ولی باید برخی از ابعاد کلی‌نگر بودن را در خودشان تقویت کنند.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت افزود: علاقه به ظهور و فرج مولا حضرت ولی‌عصر و عصر امامت نیازمند این است که انسان خیلی کلی‌نگر باشد، حضرت مهدی برای آباد کردن جهان می‌آیند، زنی که از سیاست سر درنیاورد و درک کلی از جهان نداشته باشد چگونه می‌تواند منتظر حضرت ولی‌عصر (عج) باشد؟ 

وی تصریح کرد: زنان برای اینکه کلی‌نگری خود را در عرصه جهانی تقویت کنند باید به موضوع انتظار و مهدویت بیشتر توجه داشته باشند، به مسائل کلانی که اکنون جهان را اداره می‌کند بیشتر نگاه کنند، اینکه زنان سیاسی شوند یک ارزش فوق‌العاده است. 

نصوری بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) خیلی از سخنان زنان سیاسی یا زنانی که جلوه‌های سیاسی داشتند مانند مادران شهدا تقدیر می‌کردند که برخی از آن‌ها را در سخنرانی‌های خود نقل می‌کرند، امام راحل یک‌بار فرمودند که زنان رهبر ما هستند و در جای دیگر فرمودند که زنان را به رهبری خودم می‌پذیرم. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت عنوان کرد: زنی که بینش سیاسی داشته باشد زنی است که طبیعت جزئی‌نگری خود را تغییر داده است؛ سیاسیون اگر ببینند که زنان هوشیاری سیاسی دارند واقعاً از اشتباهاتشان بسیار کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که از نظر سیاسی عقب باشد یعنی زنان آن جامعه عقب هستند چرا که آن‌ها می‌توانند به سهولت مردان را در عرصه سیاسی هوشیار کنند و خداوند یک آزادمنشی و آزادگی روحی در عرصه سیاست به آن‌ها عطا کرده است که تشخیص درست بودن را می‌توانند فریاد بزنند. 

نصوری اذعان کرد: زنان حری وجود دارند که از حق دفاع می‌کنند و پای همه چیز نیز می‌ایستند، مثال برجسته قرآن آسیه زن فرعون است که محکم ایستاد و از حق دفاع کرد و کوتاه نیامد، دو زن برجسته در دین اسلام حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند تحلیل سیاسی که این دو بزرگوار ارائه کرده‌اند واقعاً بی‌نظیر است، مردان باید تحلیل سیاسی را از این دو بانوی برجسته یاد بگیرند. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت خاطرنشان کرد: زنانی که می‌خواهند مهدوی شوند باید کلاس تحلیل سیاسی برگزار و در مورد قدرت‌های منطقه صحبت کنند که اکنون وضع سیاسی منطقه به کدام سمت می‌رود؟ چرا جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته شده است؟ 

وی گفت: بسیاری از بزرگان مشخص نیست که جزو ۳۱۳ یار امام زمام زمان (عج) باشند اما ۵۰ نفر از یاران حضرت ولی‌عصر (عج) زنان هستند، ملاحظه کنید که زنان چقدر رشد کرده‌اند، زیر نظر این ۳۱۳ نفر هزاران نفر حضرت مهدی (ع) لشکر دارند و این ۵۰ نفر یک نقش بین‌المللی می‌خواهند ایفا کنند. 

نصوری اضافه کرد: زن باید از نظر سیاسی تحلیل‌گر باشد و این به معنای منتظربودن برای امام زمان (عج) است، اگر سیاسی نباشند مهدی موعود نخواهد آمد، مردم کوفه سیاسی نبودند که امیرالمؤمنین (ع) غریب شد، مردم کوفه سیاسی نبودند که اباعبدالله‌الحسین (ع) سر بریده شد. 

وی ورود زنان در عرصه سیاست را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اگر زنان وارد مسائل سیاسی شوند و خودشان را تقویت کنند بسیار بهتر از مردان عمل خواهند کرد چون مردان در رودربایستی‌های بین خودشان گیر می‌کنند و حق و باطل را کم و زیاد می‌کنند ولی زنان آزاد هستند و می‌توانند نقد کنند. 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدویت در پایان گفت: اوج تربیت دین در این است که زنان سیاسی بار بیایند در غیر این صورت زن اگر بسیاری از فضائل اخلاقی را داشته باشد طبیعی است. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NYBLk
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار