حالت تاریک
فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب:

مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا است

مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا است

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا و پرورش‌یافته فرهنگ امام حسین(ع) و جزو منظومه فکری امامین انقلاب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مجتبی کاکایی پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش بزرگ جهاد تبیین در شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در وصف حاج قاسم سلیمانی فرمودند «به حاج قاسم بعنوان یک شهید نگاه نکنید بلکه بعنوان یک مکتب نگاه کنید»، بر همین مبنا مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب عاشورا و پرورش‌یافته فرهنگ امام حسین(ع) و جزو منظومه فکری امامین انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب گفت: امروز وظیفه ما در مقابل حاج قاسم تنها برگزاری یادواره نیست، صرفا هدف زنده نگه داشتن نام و یاد حاج قاسم است، اما وظیفه اصلی عمل و توجه به وصیت‌نامه حاج قاسم است.

کاکایی افزود: به گفته حاج قاسم جمهوری اسلامی ایران حرم است، لذا امروز جمهوری اسلامی باید برای ما حرم باشد، حفظ حرم باعث تقویت و ماندگاری و اقتدار این نظام می‌شود و امسال رویداد مهمی در کشور به‌عنوان انتخابات پیش رو داریم.

فرمانده سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند «انتخابات سرنوشت و ناموس جمهوری اسلامی ایران است»، لذا همه ما باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.



آیت‌الله مصباح جهاد را به معنای واقعی تبیین کرد

صدراله بابلی؛ فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین، زمان‌شناس و ولایتمدار هستند و در وقت خود جواب کوبنده به دشمن می‌دهند.

وی افزود: در ۹ دی سال ۸۸ عده‌ای به دنبال اجرا کردن برنامه آمریکای جنایتکار بودند، مردم متوجه شدند و سریع مسیر را عوض کردند ولی عده‌ای فریب خوردند.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: دلدادگان به جمهوری اسلامی ایران حماسه نهم دی را خلق کردند، به گفته امام راحل و رهبری، مترقی این نظام خود مردم هستند.

بابلی افزود: نهم دی تحت عنوان هفته بصیرت نامگذاری شد و مردم عزیز ما این آگاهی و هوشیاری و بصیرت را داشتند و برگ زرینی در تاریخ ثبت کردند.

وی در پایان گفت: آیت‌الله مصباح یزدی فیلسوف کامل و از قرآن‌پژوهان عصر معاصر بود و  از کسانی بود که جهاد را به درستی و به معنای واقعی تبیین کرد، در کتاب جامی از زلال کوثر، زندگی حضرت زهرا(س) را تشریح کرده و می‌فرمایند «سکوت در برابر هجمه فرهنگی پذیرفتنی نیست، بلکه یک جهاد واقعی در عرصه کارگاه علمی و فرهنگی است».

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از