حالت تاریک
معاون هنری‌سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

پنج هنرمند کرمانشاهی نشان درجه یک هنر دارند

پنج هنرمند کرمانشاهی نشان درجه یک هنر دارند

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پنج هنرمند کرمانشاهی نشان درجه یک هنر دارند که البته پس از فوت یکی از هنرمندان اکنون این آمار به چهار نفر رسیده است.

جمال برفی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره تسهیلات بدون سود ویژه نهضت ملی مسکن هنرمندان ، اظهار داشت: این موضوع تاکنون به ما ابلاغ رسمی نشده است.

 

معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: قبلاً وزارت‌خانه با مسکن و شهرسازی تفاهم نامه‌ای داشته است که بر مبنای آن هنرمندان نیز در صورتی که شرایط مسکن ملی را داشته باشند می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.

 

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مسکن و شهرسازی داشته است که بر طبق آن حدود دو هزار واحد را به حوزه هنر اختصاص داده است.

 

برفی ادامه داد: ما به هنرمندان در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، تئاتر و سینما مفاد این توافق‌نامه را به صورت بخشنامه ابلاغ کرده‌ایم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان در حوزه‌های هنری متفاوت بوده است؛ برخی به صورت انفرادی ثبت‌نام کرده‌اند و برخی سازمان‌ها نیز به صورت جمعی اسامی متقاضیان واجد شرایط را اعلام می‌کردند و سازمان مربوطه در وزارت‌خانه به کارهای آنها رسیدگی می‌کرد.

 

برفی افزود: در حوزه سینمایی اسامی متقاضیان به وزارتخانه ارسال شد و پرونده آنها در حال بررسی است تا ان‌شاالله مسکن مورد نظر به آنها اختصاص داده شود.

 

وی گفت: در حوزه موسیقی نیز دقیقاً مشابه همین اقدام صورت پذیرفته است در باقی حوزه‌ها هنرمندان با دسترسی به سامانه اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع در تمامی حوزه‌های هنری برخی احراز صلاحیت شدند و برخی نیز در حال بررسی هستند.

 

برفی افزود: متقاضیان طرح مسکن ملی در حوزه سینمایی ۱۵ نفر بودند که اسامی این افراد به سازمان سینمایی ارجاع داده شده است و در حوزه موسیقی نیز بیش از ۹۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند همچنین در حوزه‌های دیگر چون ثبت‌مام به صورت انفرادی بوده است آمار دقیقی از تعداد افراد ثبت‌نام شده، وجود ندارد.

 

وی گفت: در شیوه ثبت‌نام انفرادی هر متقاضی با مراجعه به سایت به عنوان هنرمند اقدام به ثبت‌نام می‌کند و در ادامه ادارات کل مربوط به حوزه این افراد در وزارتخانه از میان آنها اسامی کسانی را که احراز شرایط می‌شوند برای ما ارسال می‌کند که البته در حال حاضر آمار دقیقی از این افراد نداریم اما این فرآیند همچنان در حال انجام است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: از زمان بازگشایی سامانه، هنرمندان شروع به ثبت‌نام کردند و حتی پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام بارها فرصت مجدد برای ثبت‌نام افراد جدید متقاضی و تکمیل نام‌نویسی افراد حائز صلاحیت توسط سامانه فراهم شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در استان کرمانشاه پنج نفر دارنده نشان درجه یک هستند که البته از این پنج نفر پس از فوت هنرمند عزیز آقای یارویسی اکنون این آمار به چهار نفر رسیده است.

 

برفی تصریح کرد: در طرح ملی مسکن امتیاز ویژه‌ای به هنرمندان اختصاص پیدا نکرده است و هنرمندان نیز همچون اقشار دیگر حائز دریافت تسهیلات مسکن ملی هستند و تنها امتیاز آنها سهمیه‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد برای ثبت‌نام به حدود دو هزار نفر هنرمند داده که متقاضیان هنرمند می‌توانند در قالب آن اقدام به ثبت‌نام کنند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از