دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-15 09:31 - شماره خبر : 9578 0
رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه:

کرمانشاه میزبان مسابقات بین‌المللی بسکتبال است

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با فدراسیون بسکتبال و پیگیری‌های متعدد، استان کرمانشاه از ۲۲ دی‌ماه امسال تا ۲۸ دی‌ماه میزبان اولین مسابقه بین‌المللی بسکتبال سه نفره ایران خواهد بود.

کرم احمدیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: روز گذشته تیم مینی بسکتبال در رده سنی نوجوانان در دو بخش بانوان و آقایان برای شرکت در مسابقات کشوری به شهر سنندج اعزام شدند و در رده سنی نونهالان نیز روز ۲۴ شهریورماه تیم بانوان و آقایان برای شرکت در مسابقات کشوری و منطقه‌ای با حضور هشت منطقه از سطح کشور به استان همدان اعزام خواهند شد.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه عنوان کرد: هر ساله در هفتم مهرماه مسابقات کاله‌کاپ در استان تهران برگزار می‌شود که شرکت تولیدی کاله، مسئولیت حمایت مالی آن را بر عهده دارد و در این مسابقه از استان کرمانشاه در بخش آقایان تیم نونهالان شرکت خواهد کرد.

احمدیان خاطرنشان کرد: در هفته جاری از سوی فدراسیون بسکتبال، دستورالعمل مسابقه بسکتبال سه نفره ابلاغ شده که این مسابقه در رده سنی زیر هجده سال در استان تهران برگزار خواهد شد و هرکدام از تیم‌ها و باشگاه‌های استان کرمانشاه داوطلب شرکت در مسابقات باشند، ما این آمادگی را داریم که تیم‌های داوطلب را به تهران اعزام کنیم.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه بیان کرد: بر اساس تقویم ورزشی هیأت بسکتبال، برگزاری لیگ سه به سه در سطح استان را در دستورکار قرار دادیم که ان‌شاءالله تا روز ۲۷ شهریورماه برگزار خواهد شد.

احمدیان از برگزاری لیگ کشوری بسکتبال خبر داد و گفت: در مهرماه امسال مسابقات لیگ کشوری در رده سنی نوجوانان و جوانان آغاز خواهد شد و تا دی‌ماه امسال طول خواهد کشید؛ از استان کرمانشاه تنها تیم‌های بانوان شرکت می‌کنند و دو تیم روژدا و خانه بسکتبال کرمانشاه در این دور از مسابقات حضور خواهند داشت.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه میزبان مسابقات بین‌المللی خواهد بود، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده با فدراسیون بسکتبال و پیگیری‌های متعدد، استان کرمانشاه از ۲۲ دی‌ماه امسال تا ۲۸ دی‌ماه میزبان اولین مسابقه بین‌المللی بسکتبال سه نفره ایران خواهد بود که در این مسابقه هشت کشور خارجی حضور خواهند داشت.

احمدیان در خصوص دعوت ورزشکاران کرمانشاهی به تیم ملی اذعان کرد: در استعدادیابی که در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان انجام شده، در بخش آقایان ۱۱ نفر و در بخش بانوان ۱۴ نفر برای مرحله سوم انتخابی تیم ملی دعوت شده‌اند.

رئیس هیأت بسکتبال استان کرمانشاه در پایان گفت: ورزشکاران انتخاب شده در ماه‌های آینده به تهران اعزام خواهند شد و مدت زمان دو هفته زیر نظر مربی خارجی فدراسیون بسکتبال، تمرین خواهند کرد و پس از آن بر اساس شایستگی که دارند برای عضویت در تیم ملی انتخاب خواهند شد.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N2MkB
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار