حالت تاریک
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه:

گشت مشترک نظارت گردشگری کرمانشاه تشکیل می‌شود

گشت مشترک نظارت گردشگری کرمانشاه تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته است و به همین منظور گشت نظارتی مشترک گردشگری را راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۲۰ آذرماه در جلسه بررسی امنیت گردشگران و فعالیت تورگردان‌ها و مراکز اسکان استان که با حضور نمایندگان نیروی انتظامی، پلیس اماکن، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت تورهای گردشگری غیر مجاز به یک معضل برای استان تبدیل شده است و به عنوان یکی از چالش‌های حوزه گردشگری کرمانشاه باید سامان‌دهی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: متاسفانه تورهای گردشگری غیرمجاز در یک فضای فیزیکی مشخص فعالیت نمی‌کنند و عمده فعالیت آن‌ها در فضای مجازی و به شکل زیرزمینی است و شناسایی و برخورد با آن‌ها با دشواری‌هایی مواجه است.

او ادامه داد: معضلات و پیامدهای منفی فعالیت این تورها به گردشگری استان آسیب می‌زند و باید برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ها و راهکارهایی داشته باشیم تا ابعاد مختلف آن شناسایی شود.

فرمانی تصریح کرد: چند گروه هستند که اقدام به برگزاری تورهای گردشگری غیرمجاز می‌کنند، که متاسفانه یکی از آن‌ها برخی از دفاتر گردشگری هستند که به شکل غیرقانونی مجوز خود را به این افراد واگذار کرده و این مساله موجب سوء استفاده از این مجوزها می‌شود.

او با بیان اینکه ا این دفاتر متخلف باید شناسایی شوند و با آن‌ها برخورد قانونی انجام شود، تاکید کرد: یک عزم جدی در استان برای برخورد با این گونه تورهای غیر مجازو واحدهایی که تخلف می‌کنند شکل گرفته است تا از پیامدهای منفی این اتفاق جلوگیری شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: متاسفانه بسیاری از تورهای گردشگری که در استان برگزار می‌شود، غیر مجاز هستند که گاها مشکلاتی را برای گردشگران به وجود آورده که با توجه به اینکه هیچ مجوزی ندارند، مسئولیت این اتفاقات را بر عهده نمی‌گیرند.

او افزود: مردم باید از همراهی با این تورها که هیچگونه مجوز، بیمه و پشتیبانی لازمی ندارند، پرهیز کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مساله رعایت عفاف و حجاب در تورهای گردشگری و مراکز و تاسیاست گردشگری الزامی است، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل گشت مشترک برای برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف ذیربط انجام شده است که علاوه بر رصد فضای مجازی، دفاتر گردشگری فعال را نیز به شکل نا محسوس مورد بازدید قرار می‌دهند.

در این جلسه نمایندگان نیروی انتظامی، پلیس اماکن، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری نیز دیدگاه‌های خود را در حوزه سامان‌دهی تورهای غیر مجاز و برخورد با واحدهای متخلف بیان کردند.

در استان کرمانشاه ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی دارای مجوز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از