پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1402-08-08 23:08 - شماره خبر : 1155 0
در سرپل‌ذهاب برگزار شد؛

برگزاری مانور‌ جاده‌ای‌ به‌‌مناسبت‌ هفته‌ پدافند‌غیر‌عامل

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و به منظور ارزیابی میزان و سطح توانایی تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر سرپل‌ذهاب مانور جاده‌ای با طراحی سناریو فرضی با حضور جمعی از مسئولان و تیم‌های عملیاتی برگزار شد.

مهدی کمری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: اين مانور جاده‌ای كه با راه‌اندازی حادثه فرضی تصادف برگزار شد نيروهای امداد و نجات جاده‌ای و جمعيت هلال احمر شهرستان سرپل‌ذهاب با انجام اقدامات لازم و به‌موقع توان عملياتی خود را مورد آزمايش و ارزيابی قرار دادند.  

 

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان سرپل‌ذهاب هدف از اجرای اين مانور را ارتقای آمادگی و شناسايی نقاط ضعف و قوت امدادگران، حضور فعال در مقابله با حوادث احتمالی، نجات و انتقال مصدومان حادثه، پاكسازی مسير جاده برای تردد خودروهای عبوری و سرعت عمل در انجام وظايف محوله ذكر كرد. 

 

وی خاطرنشان كرد: اين شهرستان در بحث تصادف‌هاي جاده‌اي از نقاط حادثه خيز استان كرمانشاه است و در همين راستا آمادگي نيروهاي هلال احمر در هنگام بروز سوانح رانندگي و يا حوادث غيرمترقبه ضروری است.  

 

کمری با بيان اينكه جمعيت هلال احمر سرپل‌ذهاب وظيفه امدادرسانی و نجات مصدومان در حوادث را عهده دار است گفت: برپايی مانورهای امداد و نجات جاده‌ای علاوه بر حفظ آمادگی امدادگران در افزايش سطح توان و قابليت های آنان در شرايط بحرانی نيز بسيار اثرگذار است.  

 

لازم به ذکر است، این مانور با حضور تیم های عملیاتی هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس‌راه، آتش‌نشانی، اورژانس ۱۱۵، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.  

 

شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه دارای ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

https://mersadnews.ir/short/VwAn4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار