پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-20 09:33 - شماره خبر : 9753 0
رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه مطرح کرد:

کرمانشاه زیرساخت مناسبی برای رشته اسکواش ندارد

رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه گفت: به دلیل اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف هستیم متأسفانه قدرت برگزاری هیچ‌کدام از مسابقات استانی و کشوری را نداریم.

اردشیر خسروی در گفتگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزشکاران هیأت اسکواش استان کرمانشاه در همه مسابقات کشوری حضور داشته و در همه رقابت‌ها در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در دو بخش آقایان و بانوان شرکت می‌کنند، اما متأسفانه تاکنون موفق به کسب مقام قهرمانی نشدند.

رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه عنوان کرد: اما در مسابقات جونیور که در سطح کشور برگزار می‌شود اسکواش‌بازان کرمانشاهی از جمله امیرحسین نظری، عرشیا مسعودی و شیربد عشقی در رده‌های سنی مختلف هر سه نفر مقام سوم را کسب کردند.

خسروی خاطرنشان کرد: امسال بر اساس ارزیابی عملکرد انجام شده، هیأت‌های استانی توسط فدراسیون اسکواش، هیأت اسکواش استان کرمانشاه در رتبه هفتم قرار گرفت در حالی که در سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه در رتبه دوم کشور قرار داشت.

رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه در رابطه با عدم برگزاری مسابقات استانی و میزبانی مسابقات کشوری، بیان کرد: به دلیل اینکه از لحاظ زیرساختی بسیار ضعیف هستیم متأسفانه قدرت برگزاری هیچ‌کدام از مسابقات استانی و کشوری را نداریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر علاوه بر شهرستان کرمانشاه، هیأت اسکواش در سه شهرستان دیگر فعال است و اکنون در حال راه‌اندازی هیأت اسکواش شهرستان اسلام‌آباد‌غرب هستیم.

رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه در خصوص حضور اسکواش‌بازان کرمانشاهی در تیم ملی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ و امسال از همه رده‌های سنی، دعوت به اردوی تیم ملی داشتیم اما متأسفانه در مسابقات انتخابی موفق نشدند.

خسروی با اشاره به ضرورت مباحث زیرساختی، تأکید کرد: اگر در استان کرمانشاه برای رشته اسکواش زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم می‌توانیم در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم، زیرا تنها زیرساختی که برای اسکواش داریم یک سالن‌ دو کورته قدیمی است که حتی ظرفیت میزبانی مسابقات نونهالان را هم ندارد.

رئیس هیأت اسکواش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته کلنگ احداث سالن چهار کورته استاندارد در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد برای رشته اسکواش زده شد، اما متأسفانه طی این مدت هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی نداشته است.

خسروی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ سال از عمر این رشته ورزشی می‌گذرد اما متأسفانه این رشته مظلوم واقع شده و هنوز ناشناخته مانده است، به ویژه در استان کرمانشاه که از سوی مسئولان نیز هیچ توجهی به رفع مشکلات زیرساختی آن نمی‌شود.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/eG5jP
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار